پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

سخنگوی دولت با بیان اینکه وام ساخت مسکن به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت، گفت: اولویت با افراد کم‌درآمد و زوج‌های جوان است. به گزارش پایگاه پردیس خبر به نقل از خبرگزاری فارس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در جلسه امروز(چهارشنبه) هیأت دولت با توضیح بخشی از مصوبات جلسه امروز اظهارداشت: با توجه به ضرورت تامین مسکن برای اقشار کم‌درآمد به ویژه برای کسانی که ازدواج می‌کنند و از وام مسکن تا الان استفاده نکردند امروز هیات محترم وزیران تصویب کرد تا وام مسکن با شرایطی که اعلام شد در اختیار افراد کم‌درآمد و زوج‌های جوان قرار بگیرد.



وی افزود: اجرای این مصوبه به این شکل است که به مدت 6 سال و در هر سال 300هزار مورد در مجموع به میزان یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی تا انتهای برنامه ششم احداث شود، این واحدهای مسکونی همانطور که توضیح دادم برای زوج‌های جوان، گروه‌های کم‌درآمد و زنان سرپرست خانوار با اولویت پرداخت خواهد شد.

 

سخنگوی دولت ادامه داد: به این ترتیب سه هدف در مصوبه امروز هیات وزیران است، با افزایش سقف تسهیلات تامین مسکن برای کلان‌شهرها تا 50 میلیون تومان برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 40 میلیون تومان و برای سایر شهرها 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که به این ترتیب این امکان فراهم می‌شود تا افراد متقاضی با اولویت‌های ذکر شده بتوانند نسبت به تامین مسکن خود اقدام کنند.

 

نوبخت گفت: نکته دوم آن است که این کار عمدتا در بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی که هم‌اکنون در حاشیه شهرها وجود دارد صور می‌گیرد، انحدام این آثار سو خود را دارد و راه‌حل این است که تسهیلات مناسب را در اختیار بافت‌های فرسوده قرار دهیم تا آنها بتوانند خودشان احداث مسکن داشته باشند و سقف این تسهیلات با مصوبه امروز هیات وزیران افزایش یافته هاست.

 

وی افزود: کسانی که در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند نمی‌توانند تا بازسازی آنها در آنجا سکونت داشته باشند. از این رو تسهیلات ودیعه اسکان موقت برای آنها در بافت‌های فرسوده و سکونت‌های غیررسمی تعریف شد و تا سقف 20 میلیون تومان برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر تعیین شد و برای سایر شهرها 10 میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن داده می‌شود.

 

سخنگوی دولت ادامه داد: این تسهیلات، تسهیلات ارزان قیمت است و سود آنها فقط 10 درصد خواهد بود که برای اسکان و تامین مسکن 9 درصد خواهد بود. مابه‌التفاوت سود را معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به دستور هیات وزیران تعهد و تضمین داشته باشد. به این ترتیب هم سقف وام افزایش یافت و هم وام ارزان شد. وی گفت: عمدتا این ساخت و سازها در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری صورت می‌گیرد و به اقشار کم درآمد و زوج‌های جوان اختصاص می‌یابد این اقدام به فضای اقتصادی کشور کمک می‌کند تا دولت بتواند سیاست خروج از رکود خود را با سرعت بیشتری انجام دهد اگر بخش مسکن فعال شود تعداد زیادی از رشته‌های صنعتی می‌توانند فعال شوند و تولیدات خود را افزایش دهند.

 

نوبخت ادامه داد: با این سیاست هرچند دولت مابه‌التفاوتی را پرداخت خواهد کرد اما به اقشار کم درآمد و زوج‌های جوان کمک خواهد کرد و از سویی دیگر بافت‌های فرسوده و آنهایی که در اطراف شهر است را بازسازی و احیا می‌شود و از طرف دیگر اقدام صورت می‌گیرد تا این مسکن‌ها با سهولت بیشتری در اختیار اقشار محروم قرار گیرد.

 

سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر هیات وزیران گفت: در جلسه امروز لایحه استملاک و اجاره اتباع خارجی نیز به تصویب رسید تا به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود. ما پیش از این قوانینی برای این مسئله داشتیم اما به منظور جذب گردشگران و همچنین سرمایه‌گذاران این قوانین اصلاح شده‌اند.

 

وی افزود: البته این معاملات باید حتما در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسند و گزارشات آنها به مقامات انتظامی ارسال شود.

 

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین در این جلسه 55 میلیارد تومان در راستای مقابله با ریزگردها و همچنین خشک شدن دریاچه‌ها و تخریب محیط زیست در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و این ماده براساس جزء 2 بند و تبصره 20 در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد. همچنین در این جلسه سازمان محیط زیست گزارشی را از نحوه مقابله با ریزگردها و تهدیدهای ریزمحیطی به هیات دولت ارائه کرد.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره بحث تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی و حواشی که پیش از این در ارتباط با پاسخ به سوالی درباره تولید بنزین داخلی به وجود آمده بود، گفت: من در آن جلسه در پاسخ به سوالی درباره اینکه بنزین تولید پتروشیمی‌ها پاک‌تر از بنزین وارداتی یورو 4 است پاسخ گفتم و بعد حواشی در رابطه با این پاسخ به وجود آمد و یکی از رسانه‌ها پاسخ من را به نادرست انعکاس داد.

 

وی در ادامه افزود: دولت قطعا تا رفع مباحث مربوط به آلودگی‌های بنزین‌های پتروشیمی اجازه تولید و توزیع آنها را نداده است. البته مراجع رسمی نظر خود را در خصوص آلودگی بنزین‌های پتروشیمی اعلام کردند.

 

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره شرایط حساس منطقه گفت: قطعا چنین است اما خوشبختانه اقدامات تامینی مناسبی از سوی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی صورت گرفته است و آمادگی کاملی وجود دارد تا صیانت از مرزهای ما صورت بگیرد.

 

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تاثیر کاهش قیمت نفت بر کسری بودجه کشور گفت: براساس آخرین گزارشی که درباره متوسط قیمت فروش نفت به من رسیده است قیمت متوسط 104 دلار بوده است از آنجا که طی چند ماه بعد تاثیر کاهش قیمت نفت بر درآمدهای ما روشن می‌شود در صورت استمرار این بند ما نتایج آن را در آینده خواهیم دید و در این صورت مجبور به کاهش هزینه‌ها خواهیم بود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت متممی را برای بودجه در صورت ادامه این روند ارائه خواهد کرد یا نه افزود: ما زمانی متمم را برای بودجه ارائه می‌دهیم که بخواهیم سقف آن را افزایش دهیم در حالی که با شرایط فوق ما مجبور به کاهش هزینه‌ها خواهیم شد.

 

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه دولت اقدامی را در راستای مقابله با کاهش قیمت نفت انجام خواهد داد یا نه؟ گفت: در همین رابطه در جلسه امروز دولت آقای زنگنه درباره اقداماتشان برای این قضیه توضیحاتی را داد و آقای روحانی نیز دستوراتی را در این زمینه داشت. بخشی از این اقدامات سیاسی و بخشی نیز اقتصادی است که در صورت به نتیجه رسیدن آن را اعلام خواهیم کرد.

 

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری درباره ارائه گزارشی از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها گفت: ما تاکنون دوبار در خصوص اجرای این طرح به کمیسیون برنامه و بودجه گزارش دادیم و در صورت امکان من در جلسه آینده گزارشی را در این رابطه به شما نیز ارائه می‌دهم.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تشکیک در آمار نرخ بیکاری گفت: نرخ افرادی که وارد بازار کار شده‌اند و از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است همان 430 هزار نفر است. ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که محاسبات نرخ بیکاری کاملا روشن است و ما نرخ را برای هر مدت زمان و برای همان مقطع محاسبه می‌کنیم و مانند نرخ تورم نرخ بیکاری یک نرخ مقایسه‌ای نیست.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بحث مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در خصوص مسئله هسته‌ای گفت: ما در این خصوص اختلافات جدی داریم. در برخی جاها توافقات کلی داریم و در برخی جاها نیز بر سر جزئیات اختلاف داریم. از آنجا که منطق ما کاملا روشن است ما امیدواریم بتوانیم در این رابطه به توافق دست پیدا کنیم.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره حادثه سراوان گفت: گاهی مواقع به دلیل عدم کنترل صحیح مرزها از سوی کشورهای همسایه، اشرار و قاچاقچیان اقدام به انجام کارهای تخریبی می‌کنند البته در اقدامی مناسب نیز در زمان مناسب توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما صورت می‌گیرد تا مرزها را کنترل کند.

وی افزود: در جلسه امروز نیز وزرای کشور و اطلاعات گزارشی را از این واقعه به هیات دولت ارائه کردند و اقدامات صورت گرفته را تشریح کردند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اقدام لازم برای ایجاد معاونت عترت و قرآن و تشکیل وزارتخانه مستقلی در این رابطه گفت: ما هرسال کمک‌های فراوانی را به انجمن‌ها و دستگاه‌های غیردولتی فرهنگی انجام می‌دهیم و ما به دنبال این هستیم تا گزارش کاملی از اقدامات صورت گرفته توسط آنها را دریافت کنیم تا ارائه بودجه جدید منوط به فعالیت‌های مفید و مستمر باشد اما اینکه ما بخواهیم برای هر مسئله‌ای وزارتخانه جدیدی را راه‌اندازی کنیم شاید چندان درست نباشد و بحث قرآنی باید به صورت مردمی باقی بماند.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری درباره تدریس برخی از رشته‌ها در دانشگاه آزاد به صورت غیرنظام‌مند گفت: تاسیس هر رشته‌ای در دانشگاه آزاد باید با مجوز مربوطه از شورای گسترش در وزارت علوم باشد و در غیر این صورت باید با آنها برخورد شود

  • بصیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">