پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

۱۵۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

یک معلم اهل تگزاس، 40 سال است که یک مدل لباس می‌پوشد.

مدیرسایت | شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۳۷ ب.ظ

دیل ایربی معلمی است که در مدت 40 سال تدریس در مدرسه، هر روز یک مدل لباس پوشیده است. ایربی که اهل تگزاس است، اکنون 63 سال سن دارد و هنوز هم هنگام حضور در مدرسه، همان لباس‌های همیشگی را می‌پوشد.

برای بزرگ ترشدن عکس ها به ادامه مطلب بروید

  • مدیرسایت

خزعلی و هراتی بازداشت شدند.

مدیرسایت | شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۲۸ ب.ظ

مهدی خزعلی روز جمعه در حالی که با خانواده خود بیرون از منزل بود، توسط ماموران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

چندی پیش نیز خزعلی از تشکیل پرونده قضایی جدیدی علیه خود با شکایت دادستانی اصفهان به اتهام اخلال در نظم و اهانت به مسئولان خبر داده بود.

مهدی خزعلی از بعد از انتخابات سال ۸۸ در چندین نوبت بازداشت شده بود.

وی فرزند آیت‌الله خزعلی است.

«روز نو» همچنین از بازداشت عبدالحسین هراتی در منزل مسکونی‌اش خبر داد و نوشت: ماموران روز پنجشنبه با مراجعه به منزل هراتی و ارائه حکم دستگیری، وی را بازداشت کردند.

هراتی که مدتی را در استرالیا سپری کرده بود، پس از بازگشت به ایران، به عنوان سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد که پس از ماجرای نامه‌اش به مهدی کروبی از این سمت برکنار شد.

گفته می‌شود که وی سرطان ریه دارد و همین امر موجب نگرانی خانواده‌اش از وضعیت سلامتی او در بازداشت شده است اما هراتی روز جمعه از زندان اوین با خانواده‌ خود تماس گرفته و گفته است که حالش خوب است.

  • مدیرسایت

منابع دیپلماتیک در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کردند: به احتمال بسیار ایران به دنبال تطویل ضرب‌الاجل مذاکرات است اما هنوزغرب در زمان اواخر ماه جولای برای دست‌یابی به توافق جامع اصرار می‌ورزد و هرگونه به درازا کشیده شدن مهلت دست‌یابی به توافق باید مورد تایید همه‌ طرف‌ها درآید.

 

این منابع دیپلماتیک اضافه کردند: هرگونه تمدید مهلت دستیابی به توافق جامع باید به میزان چند هفته باشد. طرف‌ها نباید نیازی به یک مهلت شش ماهه داشته باشند.

 

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به روند مذاکرات ایران و1+5 در وین مدعی شد: برخی از مقامات ایرانی وغرب اعلام کردند ایران کاهش قابل ملاحظه سانتریفیوژ‌های خود را قبول نمی‌کند. این مساله باعث شده است که دستیابی به تصویری مبنی بر مسالحه در مذاکرات این هفته سخت و دشوار به نظر آید.

 

دیپلمات‌ها اعلام کردند که یکی از مسائل مهم درمذاکرات مواضع ایران درباره‌ سانتریفیوژهای غنی‌سازی اورانیوم است.

به گزارش ایسنا ، پنجمین دور مذاکرات ایران و 1+5 از روز دوشنبه آغاز شده است و قراراست تافردا در وین ادامه یابد.

  • مدیرسایت

ابتذال و بی حیایی در جشن به اصطلاح فرهنگی؟!+تصاویر

مدیرسایت | شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۱۷ ب.ظ

"فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را در راهش فدا کنم"

 

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای ( مدظله العالی)

 

 چهاردهمین جشن حافظ در حالی برگزار شد که برخی از مهمانان این مراسم که اکثرا بازیگران و هنرمندان بودند یک نمایش بی حیایی عمومی و ابتذال را به نمایش گذاشتند که جای بسی تاسف است که مدعیان فرهنگ در یک جشن به اصطلاح فرهنگی اینچنین بی فرهنگی را رواج دهند.

 

مسئولان فرهنگی که دائما شعار می دهند و بر روی کلمه فرهنگ مانور می دهند ، همچنان در خواب غفلت به سر می برند که چنین مراسمی با این افتضاحات در یک مکان دولتی آن هم با بودجه کلان برای تهاجم به فرهنگ برگزار می شود.

 

آرایش های غلیظ زنان بازیگر ، لباس های بدن نما و غربی ، بدحجابی و... از افتضاحات این مراسم به اصطلاح فرهنگی بوده است .

 

جشنی که با عنوان حافظ می تواند بسیار مروج فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما باشد متاسفانه با این افتضاحات ضد فرهنگی ابتذال و بی حیایی را ترویج می کند.

 

مقام معظم رهبری بارها و بارها از مسئولان فرهنگی مطالبه های جدی در خصوص مسئله فرهنگ داشته اند که متاسفانه مسئولان فرهنگی کمتر توجهی به مطالبات رهبری داشته اند و با سیاسی کاری و غفلت مسئله مهم فرهنگ را به دست فراموشی سپرده اند.

 

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ معرفی شده است اینگونه اقدامات ضد فرهنگی و برگزاری چنین مراسم هایی که ابتذال و بی حیایی را به نمایش عموم می گذارند و عملا به فرهنگ ایرانی و اسلامی توهین می کنند جای تاسف فراوان است .

  • مدیرسایت

داعش به دنبال چیست؟

مدیرسایت | شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۱۲ ب.ظ

سوریه امروز با آنچه در آغاز بحران نامیده می‌شود چه تفاوت‌هایی دارد؟

 تفاوت امروز و دیروز را باید در ارتباط مستقیمی ‌با تحولات سه سالی که از بحران سوریه می‌گذرد مورد ارزیابی قرار داد. به این معنی که برای درک واقعیت‌ها باید به ابتدای بحران سوریه بازگردیم؛ وقتی نا آرامی در این کشور شروع شد. از همان ابتدا بسیاری سعی کردند آنچه مثلا در تونس و مصر رخ داده است را در سوریه پیاده کنند. اما مساله‌ای که در سوریه با آنها متفاوت بود، من اسمش را گذاشته‌ام استراتژی دومینو،  اینکه در سوریه از همان اول سرعت رفتن به سمت اسلحه بسیار زیاد بود. حتی از یمن که بحرانش زودتر از سوریه شروع شد، معارضین به سرعت به سمت اسلحه نرفتند. این مساله به این دلیل مهم است که در فرهنگ یمنی‌ها اسلحه جایگاه ویژه‌ای دارد، به صورتی که یک یمنی حداقل در خانه خود یک عدد کلت دارد و حتی بعضی از آنها دو یا سه سلاح را همزمان در اختیار دارند. وقتی در یمن بحران شروع شد، هیچ کس نمی‌گفت چرا ارتش به مخالفان حمله می‌کند یا برعکس؛ روزی 5 تا 10 یمنی در آن روزها کشته می‌شدند اما کسی معترض حکومت نمی‌شد. دلیلش در مقایسه با سوریه تبلیغات بود.

در رسانه‌ها، یمنی‌ها به آرامش و مطالبه از طریق گفت‌وگو دعوت می‌شدند اما در سوریه برعکس بود. در تبلیغاتی که می‌شد مردم حق داشتند از تظاهراتشان دفاع کنند،  اگر اسلحه دارند،  حق استفاده از آن را نیز دارند. خیلی واضح بود‌که گروه معارضین به‌دنبال اصلاح و تغییرات نظام در داخل سوریه به‌عنوان دموکراسی و اصلاح‌طلبی نیستند،  بلکه به‌دنبال جنگ داخلی هستند؛ نه از سال اول بلکه از ماه اول در درعا. لکن جدا از اشتباهات نظام سوریه در مواجهه با معارضان، خود نظام سوریه نیز ابا داشت که تلفاتش را در تظاهرات‌های روزهای اول در درعا رسانه‌ای کند، به‌طور مثال در همان روزهای اول 16 نفر در درعا کشته شدند.

  • مدیرسایت

اخبار تهران:

بصیر | شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۰۸ ب.ظ
-اداره کل دامپزشکی تهران: برچسب مشخصات کامل دام روی گوشت لاشه نصب میشود
-وزارت ارشاد: معافیت مالیاتی ناشران و کتاب فروشان قطعی است
-سلامت نیوز: مسمومیت غذایی 80 دانشجوی علوم پزشکی تهران با غذای سلف دانشگاه
-ایرنا: به مناسبت هفته المیپک، ویژه برنامه «المپیک و طبیعت» امروز، 31خردادماه در فرهنگسرای رازی برگزار میشود.
  • بصیر

نماز صبح یا خواب صبح ؟

بصیر | جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۰ ق.ظ

هر چه معده هنگام خواب شب سبک باشد، هنگام صبح راحت تر می‌توانید از خواب برخیزید. از این رو فاصله ۲ ساعت بین خوردن شام و خواب فاصله مناسبی است.



عامل اصلی و زیربنایی سستی در نماز و خواب ماندن برای نماز صبح یا هر کوتاهی ای که در زمینه دین و عبودیت پیدا می‌شود در ضعف ایمان است. البته همه ما کم و بیش از این عارضه رنج می‌بریم و ایمان کامل برای انسان مومن یک ایده آل و آرزو است.خواندن نماز صبح در اول وقت شاید از نمازهای دیگر مشکل تر باشد ؛ زیرا دل کندن از رختخواب گرم و لذت خواب در ابتدا سخت جلوه می‌کند نمازگزار می‌تواند با کمی تمرین از منافع سحر و صبح بهره‌مند گردد و از فیض نماز اول وقت ( به‌ویژه نماز صبح ) بی‌نصیب نماند .

ادامه مطلب...

  • بصیر

هشت گروه نمازشان پذیرفته نیست!!

بصیر | جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۸ ق.ظ

 -بنده فراری تا به سوی مولایش بازنگشته است.

حضرت محمد(ص):هشت گروه نمازشان پذیرفته نیست: 1-بنده فراری تا به سوی مولایش بازنگشته است. 2-زنان که از فرمان شوهران خود سرپیچی ونافرمانی کنند. 3-فردی که زکات مالش را ندهد. 4-امام جماعتی که مردم از او ناخشنودهستند. 5-کسی که وضو را ترک کند. 6-زنی که بدون پوشش سر به نماز گذارد. 7-انسان مست 8-کسی که بول وغا یط خود راحبس کند. فقیه ج1 ص59 -وساﺌﻞ الشیعه ج7 ص252


  • بصیر

افزایش فوق‎العاده شغل فرهنگیان

بصیر | جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۵ ق.ظ

افزایش فوق‎العاده شغل فرهنگیان
وزیر آموزش و پرورش از پیگیری‎های لازم برای افزایش فوق‎العاده شغل فرهنگیان خبر داد.

ادامه مطلب..
  • بصیر

 نمایش فیلم "چ" در میدان امام حسین(ع)

بصیر | جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۳ ق.ظ
فیلم سینمایی «چ» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا هم‌زمان با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در میدان امام حسین(ع) تهران به نمایش درمی‌آید.

ادمه مطلب...
  • بصیر

متهم فتنه ۸۸ در پی ایجاد غائله‌ای دیگر

بصیر | جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۲ ق.ظ


گویا سعید حجاریان همچنان در خواب زمستانی به سر می‌برد و در جریان اخبار روز داخلی نیست که حداقل بداند قوه قضاییه با متهمان متواری فتنه ۸۸ برخوردی قاطعانه دارد و قرار نیست افرادی که با آشوب طلبی و لشکرکشی‌های خیابانی به نام(اعتراض)! به همنوایی با معاندان خارج نشین نظام پیوستند و کشور را درگیر چالش‌ها و حوادث مختلف کردند؛ از تیررس قانون مصون بمانند و به خیال وی به راحتی به ایران بازگردند و هیزم بر آتش فتنه‌ای دیگر بریزند.

ادمه مطلب...
  • بصیر

دیدار پسر اردوغان با ۲عضو ارشد داعش

بصیر | جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱ ق.ظ

رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه و پسرش با گروه تروریستی داعش روابط صمیمانه‌ای دارند و به عناصر داعش اجازه تردد آسان از طریق خاک این کشور به عراق را می‌دهند

ادمه مطلب..

  • بصیر

موشک‌های ضد زره جدید در راه است

بصیر | جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰ ق.ظ

رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع با اشاره به محصولات متنوع این سازمان در حوزه رزم زمینی گفت: ما در زمینه موشک‌های ضد زره محصولات متنوعی تولید کردیم و این روند ادامه خواهد داشت.


به گزارش شاخص به نقل از فارس، سردار سیدمهدی فرحی معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان هوافضای این وزارتخانه صبح امروز در همایش مهمات برتر در نیروی زمینی سپاه، طی سخنانی با موضوع «دقت‌افزایی مهمات در رزم زمینی»، اظهار داشت: اینکه رئیس‌جمهور آمریکا در چند سال اخیر مرتبا از گزینه‌های روی میز حرف می‌زند به این معناست که آنها وارد عرصه «سوپرسیستم» شده‌اند و منشوری از تهاجم را در نظر گرفتند و این به معنی آن است که آنها نمی‌خواهند فقط یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنند بلکه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و ... تلاش می‌کنند تا بتوانند به نظام ما ضربه بزنند.

ادامه مطلب....
  • بصیر

شهیدی که پس از 32سال شناسایی شد

بصیر | جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸ ق.ظ

شهید گمنامی که در سال 1389 در مقبره شهدای گمنام قرچک به خاک سپرده شده بود، شناسایی و شوق دیدار 32 ساله پدر و مادر این شهید بزرگوار پایان یافت.



به گزارش شاخص به نقل از مهر، در طول جنگ هشت ساله تحمیلی، هر روز ملت ایران شاهد تشییع پیکر پاک و مطهر یکی از جان بر کفان ایران اسلامی بود که در راه دفاع از انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه از جانشان گذشتند. اما در این میان در این میان انسان هایی بودند که علاوه بر نثار جانشان در راه تعالی فرهنگ اسلامی، گمنام ماندند و از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.

ادامه مطلب...
  • بصیر

کاریکاتور

بصیر | پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۲۷ ب.ظ

کاریکاتور:: کمک آمریکا به عراق در حالی که عراق برای مقابله با داعش از آمریکا درخواست کمک کرده است،

خبرها حاکی از آموزش نیروهای این گروهک تروریستی توسط آمریکا در اردن است

  • بصیر

حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به محیط حرم عسکریین در سامراء

بصیر | پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۲۶ ب.ظ

حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به محیط حرم عسکریین در سامراء، ۱۴ زخمی برجای گذاشت / به گزارش المیادین، حمله خمپاره‌ای، آسیبی به بنای داخلی حرم وارد نکرده است.

  • بصیر

قتل دختر عربستانی در لندن به دلیل داشتن حجاب

بصیر | پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۲۰ ب.ظ



به گزارش سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، خبرنگار "تایمز" امروز (پنج شنبه) در صفحه حوادث این روزنامه نوشت: یک دختر دانشجوی عربستانی در راه دانشگاه به وسیله چاقو به قتل رسید، و احتمالا دلیل این جنایت، حجاب اسلامی او بوده است.


این خبرنگار خاطرنشان کرد: یکی از سرنخ‌های اصلی پلیس در تحقیقات درباره این جنایت، پوشش اسلامی این دختر و عبا و حجاب او است.

به گفته پلیس لندن، برخورد با جنایتهای نژادپرستانه با جدیت تمام ادامه دارد، ولی هنوز دلایل کافی درباره قتل این دختر دانشجو به دلیل دین او، وجود ندارد.

انجمن اتحادیه دانشجویان مسلمان در انگلیس اعلام کرد، این دختر دانشجوی 32 ساله، در حال خواندن دروس زبان انگلیسی قبل از ورود به دوره دکترا بود.
  • بصیر