پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

سقوط یک فروندهواپیما درشهرک آزادی تهران+تصاویر

بصیر | يكشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۴ ب.ظ

سقوط یک فروندهواپیما درشهرک آزادی تهران

یک فروند هواپیمای ایران ـ 140 ساعت 9:45 دقیقه صبح امروز دربلوار شیشه مینا در شهرک آزادی تهران سقوط کرد. اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد اعلام کرده این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان و در مسیر تهران ـ طبس در حال پرواز بوده است. آخرین اخبار حاکی از کشته و زخمی شدن 48 نفر است.






به گزارش پایگاه مجازی  حضرت جوادالائمه(ع) به نقل از مهر،این هواپیما ساعت 9.18 دقیقه فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد  طبس ترک کرده است.

*یک مقام آگاه در این باره به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی راهی محل حادثه شده و هنوز نوع هواپیما و میزان خسارات و تلفات مشخص نشده است.



در حال حاضر ماموران انتظامی اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه را نمی‌دهند. آتش سوزی در محل حادثه مهار شده و نیروهای امدادی در حال جستجو برای یافتن کشته ها و مجروحان این حادثه هستند.



یکی از شاهدان حادثه به خبرنگار مهر گفت: هواپیما با سرعت بالایی با زمین برخورد کرد و به طور کامل شعله ور شد و تنها بال عقب هواپیما سالم مانده است.



 



*رئیس پلیس راهور تهران نیز به خبرنگار مهر گفت: مسیر عبور خودروهای امدادی در محل سانحه هوایی در غرب تهران باز بوده و امدادرسانی به سانحه دیدگان ادامه دارد.



به گفته سرهنگ تیمور حسینی، پس از وقوع سانحه هوایی در حوالی فرودگاه مهرآباد بلافاصله ماموران پلیس راهور در محل حادثه مستقر شده و مسیر عبور خودروهای امدادی و آتش نشانی باز شد.



 



*دکتر امین صابری نیا رئیس اورژانس کشور نیز به مهر گفت: پس از اعلام این سانحه کدهای زمینی و هوایی اورژانس تهران راهی محل سقوط هواپیما در شهرک آزادی شدند و در همان لحظات اولیه 5 مصدوم برای درمان به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.



 



*جدیدترین اخبار حاکی از کشته شدن 34 مسافر و 8 کودک در این حادثه است.



 



*احمد مجیدی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در گفتگو با مهر درباره هواپیمای سقوط کرده در حوالی شهرک آزادی تهران گفت: این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ساها و در اجازه شرکت هواپیمایی سپاهان بوده که ساعت 9 و 18 دقیقه امروز از فرودگاه مهرآباد بلند شد ولی پس از دقایقی بنا به دلایلی، سقوط کرد.



وی افزود: این هواپیما 40 مسافر عادی داشته که سه نفر زیر 3 سال و 3 نفر زیر 12 سال بوده اند.



 



*هادی رحمتی مدیر کل مدیریت بحران استان تهران از تشکیل ستاد بحران برای بررسی و رسیدگی به سقوط  این هواپیما خبر داد و گفت: نیروهای خدماتی و امدادی در حال انجام عملیات در محل حادثه هستند و تا پایان امروز علت و تعداد دقیق مجروحان و  کشته شدگان اعلام می شود.



 



*قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران برای بررسی حادثه و صدور دستور  قضائی در محل سقوط هواپیما حاضر شده است.



 



*صادقی رئیس مدیریت بحران استان تهران نیز تعداد مسافران این هواپیما ایران 140 متعلق به شرکت سپاهان‌ایر را 48 نفر اعلام کرده است.



 



*محمدعلی ایلخانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در گفتگو با مهر گفت: هواپیمای سقوط کرده مربوط به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده که هفته ای دو بار به طبس پرواز دارد.



وی افزود: این هواپیما در شهرک آزادی و در بخش جنگلی این شهرک مسکونی بنا به دلایل نامعلومی دچار انحراف و سپس سقوط کرده است.



 



*سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز اعلام کرد: تمام سرنشینان هواپیمای سانحه دیده در غرب تهران جان خود را از دست داده و نیروهای امدادی در حال خارج کردن اجساد کشته شدگان از داخل لاشه هواپیما هستند.



وی افزود: در حال حاضر اجساد 15 نفر از کشته شدگان در میان لاشه هواپیما قرار دارد که نیروهای امدادی هلال احمر عملیات برای خارج کردن اجساد این قربانیان را آغاز کرده اند.



حسین درخشان تاکید کرد: تا پایان عملیات نمی توان آمار دقیقی از تعداد کشته شدگان این سانحه ارائه داد اما این سانحه تعدادی مجروح نیز داشت که توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی انتقال یافتند.



 



*حمید حبیبی معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری هم در گفتگو با مهر اعلام کرد: تاکنون 40 نفر فوت کرده و 8 نفر زخمی در بیمارستان هستند. یکی از فوت شدگان پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.



 



* نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای تهران- طبس در حوالی مهرآباد ضمن تسلیت به خانواده های درگذشتگان از کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواست حادثه را بررسی کند.



به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت: اطلاع حاصل شد که در حدود ساعت 9:20 یک فروند هواپیما مسافربری که از تهران عازم طبس بوده با حدود 40 سرنشین و تیم پرواز در حوالی مهرآباد سقوط کرده و تعدادی از سرنشینان و تیم پرواز به لقاء حق پیوستند و 9  نفر از سرنشینان هم اکنون در بیمارستان بستری شدند.



نماینده مردم تهران ادامه داد: برای خانواده های سوگوار از خداوند صبر و اجر خواستاریم و برای کشته شدگان علو درجات مسالت داریم.



وی به کمیسیون عمران ماموریت دادکه حادثه سقوط هواپیمای مسافربری را بررسی کنند.



وی افزود: طی سال های اخیر با پیگیری های دولت و مجلس شاهد بهبود پروازها و کاهش سوانح بودیم به همین دلیل خواستار پیگیری جدی کمیسیون عمران در خصوص علل این حادثه هستیم.



 



* معاون استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری از کشته شدن 40 مسافر و هشت خدمه پرواز در این سانحه سقوط هواپیما خبر داد و گفت: سه نفر از مصدومان این حادثه  به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.



حبیبی درباره نقص فنی این هواپیما گفت: تیم کارشناسی در حال بررسی علت وقوع حادثه هستند اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم و پس از بررسی تمام احتمالات علت اعلام می شود.



 



*دکتر دهقانپور رئیس اورژانس تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان این سانحه گفت: ساعت 9:22 یکشنبه این سانحه از طریق تماس مردمی به اورژانس کشور اطلاع داده شد. بلافاصله دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 6 دستگاه آمبولانس راهی محل حادثه شدند.



وی افزود: در این سانحه 3 نفر مصدوم شدند که از طریق امداد هوایی به بیمارستان امام خمینی (ره) انتقال یافتند. این افراد دچار سوختگی شدید و تروما شدند. بر اساس اظهارات شاهدان این سه نفر از مسافران هواپیما بودند که در هنگام برخورد هواپیما با زمین به بیرون پرت شده بودند. هواپیما در بخش انتهایی باند فرودگاه با دیواره کارخانه شیشه مینا برخورد کرده و خوشبختانه به اهالی منطقه آسیبی وارد نشده است.



 



*جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی که در محل سانحه حضور دارد نیز به خبرنگار مهر گفت: ساعت 9:23 این سانحه به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد که آتش نشانان 4 ایستگاه حریق و 3 ایستگاه نجات راهی محل حادثه شدند. آتش نشانان زمانی که به محل رسیدند هواپیما به طور کامل شعله ور بود و قطعاتی از آن به اطراف پرتاب شده بود.



ملکی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله عملیات مهار را آغاز کرده و با برش قطعات هواپیما به نیروهای امدادی جهت خارج کردن اجساد کمک کردند.



 



*عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط یک نمونه از هواپیمای ایران 140 در پرواز آزمایشی گفت: اعضای کمیسیون در جریان بازدید مراحل ساخت این هواپیما نگرانی خود را اعلام کرده بودند



به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی پس از اعلام خبر حادثه سقوط یک فروند هواپیما مسافربری ایران 140 در حوالی مهرآباد مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین فروند این هواپیما در اصفهان در پرواز آزمایشی سقوط کرده بود.



وی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران دو بار از مراحل ساخت این هواپیما بازدید داشتند و نگرانی خود را همان زمان اعلام کردیم.



عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: نباید به این هواپیما اجازه پرواز می دادند که شاهد چنین حوادثی باشیم. برای سازمان هواپیمایی که اجازه پرواز به این هواپیما داد متاسفیم.



 



*سردار احمدی مقدم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هواپیمای ایران 140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان ایر 40 مسافر و 8 خدمه داشته که بر اساس تصاویری که دوربین های پلیس ثبت کرده این هواپیما نقص فنی داشته و یکی از موتورهای آن قبل از سقوط آتش گرفته است.



وی افزود: در این سانحه 45 نفر کشته و سه نفر نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: پس از این سانحه نیروهای پلیس در محل حادثه حاضر شده و امنیت منطقه را تامین کردند.



 



*رئیس کمیسیون عمران در مجلس هشتم شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون عمران در مجلس هشتم جهت آزمایش این هواپیما در فرودگاه مهرآباد سوار هواپیما شده و در فرودگاه امام پیاده شدند، البته همان زمان نیز تکان های شدیدی در هواپیما مشاهده کردیم و خواستار بررسی موضوع و تطبیق با استانداردهای جهانی شدیم.



حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بازدید کمیسیون صنایع از مراحل ساخت هواپیماهای ایران- 140گفت: آن زمان هم اعلام شد که باید این هواپیماها با استانداردهای حهانی تطبیق داشته باشد.



نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری شرکت هواپیمایی سپاهان با شرکت های اوکراینی برای ساخت این هواپیما بیان کرد: باید جعبه سیاه هواپیما برای تعیین علت دقیق سقوط رمزگشایی شود.



وی ادامه داد: خلبان دقایقی پیش از سقوط درخواست بازگشت و فرود در فرودگاه مهرآباد را داشته که این امر حکایت از نقص فنی هواپیما دارد.



علاوه بر این علی اکبر آقایی رئیس کمیسیون عمران در مجلس هشتم شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر از بازدید این کمیسیون در سالهای قبل از مراحل ساخت خواپیمایی ایران-140 خبر داد و خاطر نشان کرد: اعضای کمیسیون عمران در مجلس هشتم جهت آزمایش این هواپیما در فرودگاه مهرآباد سوار هواپیما شده و در فرودگاه امام پیاده شدند، البته همان زمان نیز تکان های شدیدی در هواپیما مشاهده کردیم و خواستار بررسی موضوع و تطبیق با استانداردهای جهانی شدیم.



 



*به گزارش خبرنگار مهر، پس از پایان عملیات امداد و نجات در محل سقوط هواپیمای ایران 140 مشخص شد 37 نفر از مسافران و خدمه پرواز در محل سانحه جان باخته و یک نفر نیز پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.



همچنین در این سانحه 10 نفر مصدوم شدند که حال تعدادی از آنها وخیم گزارش شده است. از سوی دیگر بررسیها در این زمینه نشان داد هواپیما ساعت 9:18 صبح امروز فرودگاه مهرآباد را به مقصد طبس ترک کرده بود که خلبان 4 دقیقه پس از پرواز متوجه نقص فنی شده و قصد بازگشت به فرودگاه را داشت که با دیوار کارخانه شیشه مینا برخورد کرد.



مجیدی معاون وزیر راه در این باره گفت: هواپیما قبل از پرواز در سلامت کامل بوده و هیچ نقصی قبل از پرواز نداشت. تاکنون جعبه سیاه هواپیما کشف نشده است.



 



*جلسه مدیریت بحران استاندار تهران درخصوص حادثه  سقوط یک فروند هواپیما در شهرک آزادی تهران تشکیل شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته در سانحه اخیر سقوط هواپیما اظهارداشت: ۳۸ فوتی این حادثه توسط نیروی های هلال احمر رها سازی  و ۱۰ مجروح نیز به مراکز درمانی منتقل شدند داشته البته آمار قطعی در خصوص تعداد فوت شدگان توسط سازمان پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.



وی یادآور شد: در این عملیات، ۶۰ نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر استان تهران و سازمان امداد و نجات به همراه ۱۰ دستگاه آمبولانس، ۵ دستگاه ست نجات و یک فروند بالگرد حضور داشتند.



 



*مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: 3 مصدوم سانحه هوایی به بیمارستان امام خمینی (ره) و 8 مصدوم نیز به بیمارستان پیامبران منتقل شده اند.



حسن عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از وقوع سانحه هوایی در غرب تهران 3 مصدوم که یک نفر از آنها زن و 2 نفر دیگر مرد بودند توسط بالگردهای اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شدند.



وی افزود: سن مجروحان بین 30 تا 50 سال است.



مدیر روابط عمومی اورژانس تهران خاطرنشان کرد: بر اساس اظهارات شاهدان، 8 نفر نیز با یک آمبولانس ون که در محل حضور داشت به بیمارستان پیامبران منتقل شدند که یکی از آنها بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.



 



*به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر رضا دهقانپور گفت: تعداد 10 نفر از مصدومان این حادثه که گفته می شود، همگی آنها از مسافرین هواپیما بودند توسط امدادگران اورژانس 115 به بیمارستان منتقل شدند.



رئیس اورژانس تهران افزود: 5 نفر از مصدومان این سانحه به بیمارستان پیامبران، 3 نفر از مصدومان به بیمارستان امام خمینی  و 2 نفر دیگر به نزدیک ترین درمانگاه محل حادثه منتقل شدند.



بنا بر اعلام دهقانپور، 3 نفر مصدوم منتقل شده به بیمارستان امام خمینی تهران، از طریق اورژانس هوایی به این بیمارستان انتقال داده شده اند.



 



*به دنبال سقوط هواپیمای ایران 140 ، شهردار تهران ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان این حادثه، دستورات لازم برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه را صادر کرد.



به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف ضمن تسلیت به بازماندگان این سانحه و خانواده های حادثه دیده، از مناطق و سازمان های درگیر خواست تا نسبت به امداد رسانی به آسیب دیدگان اقدام نمایند.



 



*رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایان عملیات امداد و نجات و رها سازی سانحه اخیر سقوط هواپیما خبر داد.



به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته در سانحه اخیر سقوط هواپیما اظهارداشت: ۳۸ فوتی این حادثه توسط نیروی های هلال احمر رها سازی  و ۱۰ مجروح نیز به مراکز درمانی منتقل شدند داشته البته آمار قطعی در خصوص تعداد فوت شدگان توسط سازمان پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.



وی یادآور شد: در این عملیات، ۶۰ نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر استان تهران و سازمان امداد و نجات به همراه ۱۰ دستگاه آمبولانس، ۵ دستگاه ست نجات و یک فروند بالگرد حضور داشتند.




































این خبر تکمیل می شود....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">