پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها
اظهارات متفاوت و معنادار نوبخت درباره رابطه دولت و هاشمی رفسنجانی؛
نوبخت به دنبال ارسال چه پیامی است؟/ هاشمی را قبول داریم اما دکتر روحانی صاحب نظر و مستقل است/ دولت یازدهم دولت سوم هاشمی نیست

گروه سیاسی: از همان روزهایی که حسن روحانی وارد عرصه انتخابات شد، یکی از محورهای مهم مطرح شده در افکار عمومی، نسبت او با هاشمی رفسنجانی بود و دقیقا به همین خاطر بود که بسیاری از هواداران وی استدلال می کردند روحانی همان «هاشمی کوچک» است و در صورت پیروزی در انتخابات، تحت سایه هاشمی کشور را اداره خواهد کرد.

ادامه مطلب...


به گزارش رجانیوز، این موضوع بعد از انتخابات نیز بارها و بارها مورد اشاره رسانه ها قرار گرفت، به ویژه برهه ای که به فاصله چند روز بعد از پیروزی آقای روحانی در انتخابات، هاشمی رفسنجانی به دفتر رییس جمهور رفت و در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر چرایی حضورش در دفتر حسن روحانی، طی اظهاراتی از موضع «بالا به پایین» گفت: «آمده بودم ببینم کارهایشان پیشرفت می‌کند یا نه که دیدم کارها به خوبی انجام می‌شود!»
 
 
به همین موازات، بعد از فرایند تشکیل کابینه و آغاز به کار دولت یازدهم نیز این موضوع هر از چندگاهی مورد توجه رسانه ها قرار می گرفت اما اظهارات دیروز آقای نوبخت سخنگوی دولت در برنامه تلوزیونی «شناسنامه» بگونه ای بود که می توان از آن برداشت متفاوتی داشت و تلاش برای «تمایز میان دولت جدید و هاشمی رفسنجانی» را در آن ملاحظه کرد.
 
محمد باقر نوبخت در بخشی از سخنانش تاکید کرد که سال گذشته زمانی که روحانی و هاشمی همزمان پا به عرصه انتخابات گذاشتند، اگر هاشمی رد صلاحیت نمی شد لزوما روحانی از عرصه انتخابات کناره گیری نمی کرد: «آقای هاشمی برای همه ما محترم بود و هست، اما صحبت در مورد اینکه در صورت تایید صلاحیت آقای هاشمی و ورودشان به رقابت های انتخاباتی دکتر روحانی چه تصمیمی می‌گرفت، چندان راحت نیست.»
 
وی در ادامه ضمن تاکید بر استقلال رای روحانی و تمایز وی با هاشمی تاکید کرد: «صادقانه می‌گویم که آقای هاشمی خیلی برای ما محترم است و ما قبولشان داریم و ایشان را عنصر ارزشمندی برای تاریخ انقلاب اسلامی می‌دانیم، اما سال گذشته انتخاباتی برگزار شد و دکتر حسن روحانی رای آورد. ایشان خودشان انسان صاحب‌نظر و مستقلی است. اینکه ایشان به خدمات و زحمات آقای هاشمی احترام و اعتماد دارد به این معنا نیست که دائماً با ایشان در ارتباط باشند و در مورد مسائل مختلف جلسه داشته باشند.»
 
سخنگوی دولت در ادامه نیز با تصریح بر کم بودن جلسات هاشمی و روحانی طی یک سال گذشته بر این مساله که دولت جدید دولت هاشمی نیست، تاکید کرد و گفت: «فکر نمی‌کنم جلسات آقای روحانی و آقای هاشمی در این مدت به تعداد انگشتان دست برسد. البته بهره‌گیری از نظرات ایشان و دیگر شخصیات محترم انقلاب در عرصه‌های مختلف برای ما مهم است اما اینطور نیست که بگوییم دولت یازدهم، دولت سوم آقای هاشمی است!»
 
به نظر می رسد این اظهارات نسبتا متفاوت در حالی از سوی آقای نوبخت بیان شده و در آن تلاش شده تا بر استقلال نظر رییس جمهور نسبت به هاشمی سخن گفته شود که طی یک سال گذشته در برخی تصمیمات دولت اختلاف نظرات نسبتا جدی میان رییس جمهور و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود داشته است.
 
حتی در این باره بسیاری از رسانه ها نیز اخباری درباره اختلافات میان رییس جمهور و  هاشمی رفسنجانی منتشر کردند، اما  این مساله  از سوی یاسر هاشمی رفسنجانی مورد تکذیب قرار گرفت هر چند به نظر می رسد اختلافات مورد اشاره فراتر از آن است که با یک تکذیبیه ساده  حل شده و یا به فراموشی سپرده شود.
 
گفتنی است پیش از این نیز برخی چهره های نزدیک به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نارضایتی خود را از عملکرد دولت روحانی اعلام کرده بودند، از جمله محمد هاشمی برادر هاشمی رفسنجانی که در بهمن 92 در گفتگو با روزنامه آرمان گفته بود: «طبق آنچه سخنگوی دولت گزارش می‌دهد، دولت مدعی این است که تورم نقطه به نقطه پایین آمده و کمتر شده است اما آنچه واقعیت میدان است، این موضوع را تایید نمی‌کند.» و یا حسین مرعشی از بستگان هاشمی رفسنجانی که در اردیبهشت سال جاری به روزنامه اعتماد گفت: «ما سیاست‌های کلی آقای روحانی را تایید می‌کنیم اما در عرصه سیاست داخلی همه سیاست‌های دولت را تایید نمی‌کنیم. ما منتقد وزارت کشور بوده و هستیم. تاکید می‌کنم که ما حامی آقای روحانی هستیم اما در عرصه سیاست داخلی کاملا زاویه انتقادی داریم.»
 
این موضوع زمانی جدی تر و فراتر از چند اظهار نظر رسانه ای می شود که به ایام انتخابات بازگردیم و از دلخوری شدید روحانی پس از ثبت نام هاشمی رفسنجانی در  انتخابات خبر داشته باشیم، اتفاقی که موجب کوچ اکثر اعضای ستاد روحانی به ستاد هاشمی شد و البته نتیجه آن نیز حذف آن چهره های کوچ کرده از لیست اصلی دولت یازدهم بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">