پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها
آرژانتین یک - ایران صفر
مقاومت غرورآفرین جوانان ایرانی مقابل آرژانتین پرآوازه/ مسی در آخرین دقایق به داد آرژانتین رسید/ داور، زهرش را به یوزپلنگ‌های ایران ریخت!

گروه ورزشی:  دیدار ایران و آرژانتین با برتری یک بر صفر آبی سلسته به پایان رسید. تیم ملی ایران در این دیدار بیشتر چشم به ضد حملات داشت. هرچند که آرژانتینی‌ها به مراتب فرصت‌های بهتری داشتند اما شاگردان کی‌روش با دفاعی چند لایه نمایشی قابل قبول ارائه دادند و اگر کمی خوش شانس بودند می‌توانستند با حداقل یک امتیاز کار را به پایان ببرند.

 ادامه مطلب...

تیم ملی ایران با ترکیب علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، مسعود شجاعی، امیرحسین صادقی، احسان حاج صفی، مهرداد پولادی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و تیم ملی آرژانتین با ترکیب رومرو، گارای، پابلو زابالتا،‌ آنخل دی‌ماریا، لیونل مسی، خاویر ماسکرانو، مارکوس روخو، فدریکو فرناندس، سرخیو آگرو، هیگواین و گاگو در این دیدار به میدان رفتند.
 
 
 
بازی را بازیکنان تیم ایران آغاز کردند اما آرژانتین خیلی زود توپ و میدان را در اختیار گرفت. بازیکنان این تیم با پاس‌های متوالی و عرضی خود سعی داشتند تا خط دفاعی تیم ایران را محک بزنند. در طرف دیگر بازیکنان تیم ایران با تجمع در میانه میدان به دنبال گرفتن فضا از بازیکنان حریف بودند.
 
 
در دقیقه سوم یازی اولین خطر جدی را تیم ایران ایجاد کرد. ارسال دژاگه روی خطای هندی که زابالتا مرتکب شد، باعث شد تا حسینی ضربه سر خود را روانه دروازه حریف کند که این توپ از کنار دروازه به خارج رفت و ثمری برای تیم کشورمان نداشت.
 
آرژانتینی‌ها همچنان به پاس‌های کوتاه و حرکت از عمق دفاع ایران تاکید داشتند ولی تجمع بازیکنان کشورمان در 10 دقیقه ابتدایی فرصتی را در اختیار این تیم قرار نداده بود. در این لحظات از لیونل مسی هم خبری نبود و بر خلاف تصور اولیه او کاملا آرام در میان مدافعان تیم کشورمان مترصد فرصت بود.
 
 
آرژانتین نخستین خطر جدی خود را در دقیقه 13 ایجاد کرد. پاس عمقی زابالتا به ایگواین رسید که ضربه او را حقیقی به خوبی دفع کرد تا دروازه تیم ایران همچنان بسته بماند. پس از آن دو تیم به آرامی بازی را در میانه میدان پی گرفتند که تیم کشورمان در هفدهمین دقیقه صاحب یک ضربه کرنر شد اما این توپ ثمری نداشت تا آرژانتین صاحب یک ضد حمله برق آسا شود ولی مدافعان ایران به موقع این خطر را دفع کردند.
 
در دقیقه 18 بازی بود که دی ماریا روی پاس ایگواین پشت محوطه جریمه ایران صاحب موقعیت شد ولی ضربه او با فاصله از بالای دروازه حقیقی به بیرون رفت. جدال دو تیم تا دقیقه 20 بدون گل پیش رفت و جالب اینکه همچنان از لیونل مسی خبری نبود.
 
در دقیقه 22 این بازی جدی‌ترین حادثه روی دروازه تیم ایران حادث شد. پاس به بیرون ایگواین با ضربه فنی آگوئرو همراه شد که حقیقی به خوبی با دست مخالف آن را دفع کرد. یک دقیقه بعد جورج گوخو مدافع پیش تاخته آرژانتین روی ضربه کرنر بالاتر از نکونام ضربه سر خود را زد که با فاصله‌ای اندک از کنار دروازه تیم ایران به بیرون رفت.
 
 
فرار دی‌ماریا در دقیقه 25 با دخالت سیدجلال حسینی یک ضربه کرنر را به دنبال داشت اما آرژانتینی‌ها از این فرصت بهره‌ای نبردند. دفاع خوب بازیکنان تیم ایران در یک سوم ابتدایی بازی آرژانتینی‌ها را کلافه کرده بود تا جایی که همه راه‌ها به سوی مردان تهاجمی آنها تا دقیقه 30 بسته شده بود.
 
در دقیقه 31 بازی بود که آندرانیک تیموریان پشت محوطه جریمه ایران روی لیونل مسی مرتکب خطا شد تا موقعیتی ایده‌آل نصیب آرژانتین شود. مسی ضربه خود را با فاصله روی دروازه تیم ایران به خارج از دروازه زد تا همچنان کار دو تیم با تساوی ادامه پیدا کند.
 
 
در دقیقه 36 بازی خطای قوچان‌نژاد در گوشه راست زمین تیم ایران یک ضربه کاشته را در اختیار حریف قرار داد. سانتر مسی با ضربه مدافع پیش تاخته این تیم همراه شد ولی راهی به چارچوب پیدا نکرد. یاران مسی پس از آن تا دقیقه 40 بازی کار خاصی نکردند تا جدال دو تیم همچنان بدون گل پیش برود.
 
تیم ایران در دقیقه 41 بازی بهترین فرصت را برای گلزنی از دست داد. ضربه کرنر اشکان دژاگه از راست با ضربه سر خطرناک حسینی همراه شد که ضربه او به شکل خطرناکی از روی دروازه حریف به بیرون رفت.
 
 
آرژانتین در دقایق باقی مانده این نیمه تلاش خود را برای گلزنی ادامه داد اما این بازیکنان تیم کشورمان بودند که با بازی مسنجم دفاعی خود تمامی فضاها را از آنها گرفته بودند تا در نهایت این بازی در پایان نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یابد.
 
نیمه دوم:
 
با آغاز نیمه دوم این آرژانتینی‌ها بودند که بازی را بهتر آغاز کردند و بر توپ و میدان مسلط بودند. شوت زابالتا در دقیقه 49 می‌توانست دروازه ایران را باز کند اما ضربه او با اختلافی ناچیز راهی اوت شد.
 
در ادامه در دقیقه 52 تیم ملی ایران بهترین فرصتش را از دست داد. حرکت خوب شجاعی با ارسال دیدنی منتظری همراه شد و رضا قوچان نژاد با یک ضربه سر زیبا می‌توانست دروازه آرژانتین را باز کند اما دروازه‌بان آرژانتینی واکنشی بی‌نظیر داشت و مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد. پس از این فرصت جواد نکونام از ایران با کارت زرد داور روبه‌رو شد.
 
اندکی بعد اشکان دژآگه در محوطه جریمه آرژانتین متوقف شد ولی داور صرب اعتقادی به خطای مدافع نداشت.
 
 
در دقیقه 60 لیونل مسی با یک حرکت پا به توپ یک فرصت شوت‌زنی برای خودش ایجاد کرد و از پشت محوطه جریمه تیم ایران اقدام به شوت‌زنی کرد و ضربه‌اش به شکل بسیار خطرناک به اوت رفت.
 
 
در دقیقه 64 این دیدار احسان حاج صفی با یک شوت از پشت محوطه جریمه آرژانتین تلاش کرد گل اول ایران را به ثمر برساند اما ضربه او با برخورد به مدافع آرژانتینی راهی کرنر شد. این کرنر ارسالی می‌توانست دروازه آرژانتین را باز کند اما استرس مهاجمان تیم ملی مانع از فروپاشی دروازه آرژانتین شد.
 
در دقیقه 67 این دیدار ایران یکی از بهترین فرصت‌هایش را دست داد. ارسال دیدنی پژمان منتظری را این بار اشکان دژاگه با ضربه سر زد و دروازه‌بان آرژانتین بار دیگر با عملکردی درخشان مانع از گلزنی تیم ملی ایران شد. پس از این فرصت آرژانتینی‌ها به چند حمله پر دامنه دست زدند اما علیرضا حقیقی و مدافعان تیم ملی با عملکردی دیدنی مانع از باز شدن دروازه ایران شدند.
 
 
در دقیقه 72 تکل خشن مسعود شجاعی پشت محوطه جریمه ایران روی آنخل دی‌ماریا نه تنها برای او یک کارت زرد داشت بلکه موقعیتی مناسب برای آرژانتینی‌ها فراهم کرد تا دروازه ایران را باز کنند. این ضربه را مسی به سمت دروازه ایران زد و توپش با برخورد به پشت دروازه تبدیل به گل نشد.
 
در دقیقه 75 این دیدار آرژانتینی‌ها در حالی آندرانیک تیموریان روی زمین افتاده بود به حمله خودشان ادامه دادند و آنخل دی‌ماریا با یک شوت محکم از داخل محوطه جریمه، تلاش کرد دروازه ایران را باز کند اما واکنش دیدنی علیرضا حقیقی بار دیگر مانع از گلزنی آرژانتینی‌ها شد تا حساب کار همچنان صفر بر صفر باقی بماند. پس از این فرصت خسرو حیدری به جای مسعود شجاعی به میدان آمد و برای آرژانتین پالاسیو به جای هیگوآین و لاوزی به جای آگرو به میدان آمدند.
 
 
بعد از این تعویض‌ها آرژانتین به حملاتش اضافه کرد و تلاش کرد تا با فشار بر کناره‌های ایران با ارسال توپ بر روی دروازه موقعیت‌سازی کند اما مدافعان ایران بیشتر ضربات سر را زدند و به این ترتیب بازی همچنان با تساوی بدون گل ادامه یافت.
 
در دقیقه 85 این دیدار این تاکتیک آرژانتینی‌ها جواب داد و لاوزی با یک ضربه سر تلاش کرد دروازه ایران را باز کند اما باز هم حقیقی مانع از گلزنی آرژانتینی‌ها شد.
 
پس از این فرصت علیرضا جهانبخش به جای اشکان دژاگه به میدان آمد.
 
در دقیقه 86 قوچان نژاد بهترین فرصتش را از دست داد. علیرضا جهانبخش تازه به میدان آمده با یک حرکت تکنیکی یک پاس دیدنی را برای قوچان نژاد فرستاد اما قوچان نژاد که در مصافی تک به تک با رومرو بود نتوانست دروازه را باز کند. رومرو با شیرجه‌ای استثنایی توپ را دفع کرد تا حساب کار همچنان صفر بر صفر بماند. پس از این فرصت احسان حاج صفی از میدان خارج شد و به جایش رضا حقیقی به میدان آمد.
 
 
در دقیقه 91 این دیدار حرکت فردی و تکنیکی لیونل مسی برای آرژانتینی‌ها گل به همراه آورد. او با یک حرکت عرضی پشت محوطه جریمه ایران و با از پیش روی برداشتن سید جلال حسینی و قوچان نژاد با یک ضربه فنی و زیبا توپ را به تور دروازه ایران چسباند و گل نخست آرژانتین را به ثمر رساند.
 
 
درحالی که ایران در این مسابقه برتر از آرژانتین بازی کرد و بهترین بازی تاریخ خود در جام جهانی را انجام داد مغلوب استعداد و تکنیک مسی شد.
 
دی ماریا در دقایق پایان بازی از زمین بیرون رفت. لوکاس بیگلیا جای او را گرفت.
 
 
تلاش بازیکنان ایران برای به تساوی کشاندن بازی بی نتیجه ماند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">