پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

چرا باید منتظر ظهور باشیم؟

مدیرسایت | دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۴۹ ب.ظ

چرا باید منتظر ظهور باشیم؟!!!؟

نکته اول:
شیعه ضمن آن که می ‌داند با ظهور حضرتش (عج) مشکلات مرتفع می ‌گردد، حواله‌ حل مشکلات به ظهور ایشان را نیز خلاف سنت الهی و تفکر شیعی می ‌داند.
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم‏ .. یقیناً خدا سرنوشت هیچ قومى را تغییر نمى ‌دهد، مگر اینکه آنان خویشتن را (به وسیله رفتارهاى نیک، یابد) تغییر دهند. (الرعد – 11)
کسی که انتظار دارد از بهترین شرایط شغلی برخوردار گردد، چه می‌ کند؟ آن که انتظار دارد مورد رحمت و مغفرت الهی قرار گیرد چه می‌کند و ....؟ آیا دست روی دست می‌گذارد و منتظر فرج می ‌نیشند، یا در آن راستا تلاش می‌کند و شرایط را مهیا و مساعد می ‌نماید؟ انتظار فرج حضرت مهدی علیه‌السلام نیز همین‌گونه است.


نکته دوم:
شاید کمترین سطح انتظار و عوامانه و دنیاگرانه ‌ترین نوع نگاه به ظهور، همین باشد که منتظر باشیم ایشان بیایند و مشکلات نان، گوشت، برنج، خانه و ازدواج و بازنشستگی و ... مردم را حل کنند! نه نه مشکل اصلی ما که فقط مشکل اقتصادی نیست
در واقع انتظار ظهور حضرت مهدی (ع)، انتظار ظهور انسانیت به معنای واقعی اش در میان جامعه است نه انتظار رفاه شکم و سایر نیازهای مادی او.
انتظار ظهور انتظار پیاده شدن دین خدا در جامعه است:آیا آن فرد اروپایی که از تکنولوژی برتر استفاده می‌کند و همه امکانات مادی اش فراهم است، توانسته است با بت پرستی ، همه قابلیت‌های انسانی خود را به رشد رسانده و متجلی کند؟!
نکته سوم:

«هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» (الصف - 9)
ترجمه: ‌او کسى است که رسول خدا را به هدایت و دین حق فرستاد تا (همه دین را ظاهر کند) آن را بر همه ادیان غلبه دهد هر چند که مشرکین کراهت داشته باشند.

  • مدیرسایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">