پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

بعثت پیامبر کدام اسلام

بصیر | دوشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۵ ب.ظ
بعثت پیامبر کدام اسلام
شاید عنوان این نوشته در نگاه اول سوال بر انگیز و دارای ابهام است . لیکن با نگاهی به وضعیت اسلام در دنیای فعلی مشاهده میکنیم که موضوع کاملا جدی و دارای قابلیت مطالعه ، بررسی و مداقه است .




اسلامی که پیامبر عظیم الشان ، حضرت محمد صلی الله علیه و آله ، از سوی خدا برای مردم آوردند دارای مبانی و ستونهایی است که بدون آنها نمیتوان آنرا شناخت و حتی نام دین بر آن نهاد.

اساسا یکی از سوالاتی که گاهی در ذهن انسان نقش میبندد این است که علت این همه مبارزه کفار با پیامبر (ص) آنهم در آغازین روزهای تبلیغ اسلام چه بوده است . در روزگاری که در عربستان ادیان دیگری اعم از حنیفی ابراهیمی، مسیحیت و یهودیت در کنار مشرکان عربستان زندگی میکنند و کمترین درگیری مشاهده نمیشود علت درگیری کفار و مشرکان با پیامبر (ص) چیست؟ و البته این همه سوال نیست ، بخش دیگر پرسش مهم این متن این است که در کنار این همه  دشمنی مشرکان و... نفوذ پر سرعت و جهان شمول دین اسلام چه علتی داشته ؟ تاریخ گواهی میدهد که در مدت بسیار کمی دین اسلام در بسیاری از نقاط جهان از ایران گرفته تا قلب اروپا منتشر میشود و مردم بسیاری از کشورها ، حاکمان خود را در مبارزه با اسلام تنها می گذارند و با آغوشی باز  این دین نوپا را می پذیرند. چه عواملی توانسته موجبات این دو رفتار متفاوت که شبیه جمع ضدین است را در اسلام ایجاد نماید؟

در دوره ی کنونی نیز،  گذشته از اتحاد بخشهای عمده ای ازمسیحیت و یهودیت ( که البته محور اتصال این دو ، جریان سیاسی و مخوف صهیونیزم در مسیحیت ویهودیت است ) کشورهای به ظاهر مسلمانی هستند که هیچ نظامی حتی استعماری ترین نظامها با آنها مشکلی ندارند بلکه مدافع و کمک کننده هستند(عربستان ، ترکیه ، قطر از این نوع هستند )  حتی در ایران قبل از انقلاب اسلامی ، یعنی در دوران پهلوی که پادشاهان آن ظل الله نام میگیرند هیچ درگیری با استکبار وجود ندارد. اما انقلاب اسلامی ایران از روزهای ابتدایی خود با دنیای استکباری غرب درگیر است و این دشمنان خونخوار از همه ظرفیت خود برای مبارزه با ایران استفاده میکنند . این اقدامات یک سیر، از آشوبهای قومیتی ابتدای پیروزی انقلاب در بخشهای کرد ؛ ترک و عرب  گرفته تا راه اندازی جنگی 8 ساله یعنی تقریبا دو برابر جنگهای جهانی ، و از تحریمهای دارو و غذا گرفته تا راه اندازی فتنه های سیاسی در کشور ؛ را دارد، و البته همانند انقلاب اسلامی پیامبر ص  با سرعت وصف ناپذیری در جهان در حال انتشار و یارگیری است . اتفاق مهم و اثر گذار بیداری اسلامی یکی از این نمونه ها بوده است .

اما این مبانی را میتوان به شرح ذیل توضیح داد :

1-    شعار نپذیرفتن کدخدایی هیچ خدایی جز خدای سبحان : و زیر بار بردگی هیچ انسانی نرفتن اولین شعار مبنایی اسلام است . لذا پیامبر ص با شعار لا اله الاالله ( هیچ خدایی جز الله نیست)   دین اسلام را معرفی میکنند و امام خمینی ره  در روزهای نخست پیروزی انقلاب شعار " نه شرقی و نه غربی را  در دوره ای که همه ی کشورها یا وابسته به بلوک شرق هستند و یا غرب و هر جا که نشده  و این تقسیم به سادگی صورت نپذیرفته ، آن کشور به دو قسمت شرقی _ غربی  یا شمالی جنوبی تقسیم شده و هر کدام به یک بلوک وابسته اند ، مطرح مینمایند.

2-    تغییر تعریف انسان برتر : ایرادی که مشرکان عربستان به پیامبر ص میگیرند این است که او کاری کرده که بردگان ما دیگر ما را ارباب خود نمیدانند و سخن ما را نمیشنوند، دلیل این اتفاق اینست که پیامبر ص قاعده ی انسان برتر را برهم زده و سفیدی  و رنگ، ثروت و عشیره و... هیچکدام دلیل برتری انسانی بر انسان دیگرنیست بلکه شعار الهی " برترین شما با تقوی ترین شماست" نشاندهنده ی برتری انسانهاست ، در راستای این اعتقاد ومبنا امام خمینی ره پس از استقرار انقلاب اسلامی ، قطع رابطه با دو کشور را اعلام میکنند ، رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل و آفریقای جنوبی ، دلیل قطع رابطه با آفریقای جنوبی وضعیت تبعیض نژادی آپارتاید در آن کشور است و تا پیروزی جریان ضد نژاد پرستی نلسون ماندلا نیز این قطع رابطه وجود دارد .

3-    سومین و مهمترین مبنای فکری انقلاب اسلامی ایران که بر گرفته از انقلاب اسلامی پیامبر ص است اصرار بر گسترش و ترویج این دو مبناست. یعنی همانگونه که پیامبر اعظم ص پس از استقرار در مدینه به کشورهای ایران و روم نامه ای برای معرفی اسلام مینویسند امام ره با صدور فرمان صدور فرهنگی انقلاب ، سعی در نشر و گسترش عقاید مبنایی انقلاب را دارند که بیداری اسلامی و بلکه بیداری انسانی اروپا و آمریکا را با نگاهی واقع بینانه و بدور از بغض میتوان به همین اقدام منتسب دانست .

دانستن و بیان این مفاهیم از آن جهت مهم است که همه ی نسلهای انقلاب بتوانند دفاع آگاهانه از انقلاب داشته و بدانند هر نوع اقدام و حمله ی دشمن کدام نقطه ی جریان انقلاب اسلامی را هدف گرفته است . البته این مبانی بر سه ستون اصلی در اسلام خواهی ، وحدت کلمه پیرامون دین و ولایت فقیه استوار است که انشالله در فرصتهای بعدی به آن ها نیز پرداخته خواهد شد.

  • بصیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">