پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

اولین کسی که وارد جهنم می شود کیست؟

بصیر | دوشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۱ ب.ظ
اولین کسی که وارد جهنم می شود کیست؟
جهنم و کافران در قیامت قیامت برپا می‌شود و آنگاه که جهنم، کافران منکر قیامت را از مکانی بعید دید کافران زبانه‌های آتش را می‌شنوند که از فرط خشم ، بانکی خشمناک بر آنان می‌زند و چون کافران در آن جهنم و دوزخ به مکانی تنگ و سخت انداخته شوند از تنگی دوزخ به هم بسته و کیپ شوند و در آن وضعیت بر خود هلاکت و نفرین بخوانند و حق تعالی از آن هنگام خبر می‌دهد که ای کافران امروز یک ثبور مخوانید بلکه ثبور (هلاکت و نفرین) زیاد بر خود بخوانید در خبر آمده است اولین کسی که جامه آتش می‌پوشد و به جهنم کشانده می‌شود شیطان است و کافران و فریب‌خوردگان به تبع او به جهنم افکنده می‌شوند.


جهنم و کافران در قیامت قیامت برپا می‌شود و آنگاه که جهنم، کافران منکر قیامت را از مکانی بعید دید کافران زبانه‌های آتش را می‌شنوند که از فرط خشم ، بانکی خشمناک بر آنان می‌زند و چون کافران در آن جهنم و دوزخ به مکانی تنگ و سخت انداخته شوند از تنگی دوزخ به هم بسته و کیپ شوند و در آن وضعیت بر خود هلاکت و نفرین بخوانند و حق تعالی از آن هنگام خبر می‌دهد که ای کافران امروز یک ثبور مخوانید بلکه ثبور (هلاکت و نفرین) زیاد بر خود بخوانید در خبر آمده است اولین کسی که جامه آتش می‌پوشد و به جهنم کشانده می‌شود شیطان است و کافران و فریب‌خوردگان به تبع او به جهنم افکنده می‌شوند.



بهشت، وعده‌گاه مومنان و تو ای پیامبر به کسانیکه تو را به‌خاطر فقر مادی سرزنش می‌کنند بگو آیا این بوستان‌های دنیا بهتر است یا بهشت جاودانی که پرهیزکاران به آن وعده داده شدند؟ برای آنها پاداش و بازگشتی است که به بهشت رجوع نمایند درحالیکه جاودان هستند هر چه بخواهند هست و بر پروردگار تو وعده‌ای موعود برای مومنان در بهشت است. مومنان در بهشت هر آنچه را که بخواهند برای آنها مهیا است. وعده‌گاه بهشت که تمثیلها و تشبیه‌های آن در زمین به مکان‌های سرسبز و خرم شده است.



  از مخلوقات و ساخته‌های خدای بزرگ است که انسان در صیرورت و گردیدن وجودی از وضعیتی به وضعیت دیگر بدان جهان هستی می‌رسد جهانی برای گرفتن پاداشها و مزد زحمات درستی و راستی در دنیای تکلیف و مسئولیت که هرگز توقف ندارد. پرسش روز قیامت پیامبر (ص) یاد کن روزی را که ما مشرکان و آنچه را که آنان آن را به‌جز خدا می‌پرسیدند محشور می‌کنیم پس به ایشان بگویدآیا شما بندگان مرا گمراه کردید یا این‌که آنان راه راست را گم کرده‌اند؟ اشخاص یا اشیایی که مورد عبادت واقع شدند خطاب به خدای بزرگ می‌گویند خداوند پاک و منزه است و سزاوار ما نیست این‌که غیر از شما اولیایی اخذ کنیم، لیکن شما آنها و پدرانشان را به نعمت‌های بی‌‌شماری روزی دادید تا این‌که آنها یاد تو را فراموش کردند و از قوم بور (هلاکت شدگان) شدند. سپس خداوند به کافران خطاب و التفات می‌کند و می‌فرماید، خدایانتان شما را به آنچه می‌گویید تکذیب کردند و آنها نمی‌توانند از شما عذاب را دفع کنند و شما را یاری کنند.و هر کسی از شما که ستم در دنیا کند عذاب بزرگی در آخرت به آنها بچشانیم و بزرگ‌ترین ستمی که بشر در دنیا مرتکب می‌‌شود ستم شرک و نفی نقش اراده خدای بزرگ در چگونه زیستن انسان در دنیا است.



  مثالی دیگر از انبیای گذشته ای پیامبر (ص) ما قبل از تو رسولانی را فرستادیم که همانند سایر انسان‌ها غذا می‌خوردند و در بازارها راه می‌رفتند پس این تنها پیامبر اسلام (ص) نبود که همانند انسان‌های عادی عمل می‌کرد بلکه پیامبران گذشته و قبل از او نیز همینطور عمل می‌کردند سپس خداوند می‌فرماید ما بعضی از شما را برای بعضی دیگر وسیله آزمایش دینداری‌تان قرار دادیم تا ببینیم شما در برابر سختیها بر دینتان استوار هستید و پرورگار تو نسبت به همه امور بصیر و داناست.پس خداوند، پیامبران را در طول تاریخ از بین مردم برگزید تا همانند آنها تغذیه و زندگی کنند و همین مسئله موجب آزمایش مردم در پذیرش نبوت بود تا با پذیرش نبوت به توحید و معاد که هنگام حشر در محضر الهی است ایمان بیاورند.


  • بصیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">