پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه انقلاب ما زمینه ساز حکومت امام زمان (عج) است، تصریح کرد: این حکومت آزمونی برای ولایتمداری و تبعیت از امام در جامعه اسلامی است و بی شک کسی که در آزمون تبعیت از ولی فقیه نمره مردودی بگیرد در امتحان تبعیت از امام معصوم (ع) نیز مردود خواهد شد.


حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی دوشنبه در آیین شب عاشورای هیات انصار الحسین (ع) اصفهان، بیان کرد: برای کسب معرفت باید خود شناسی، خداشناسی، هستی شناسی داشت که بی شک برای خود شناسی باید انسان شناسی داشت و در خصوص جایگاه انسان کامل که در نبوت و امامت متبلور است کسب معرفت کرد.

وی افزود: صداقت در گفتار و رفتار از طریق تربیت صحیح و تمرین حاصل می شود و بی شک انسان صادق خلف وعده نخواهد کرد.

این استاد اخلاق با اشاره به نامه های سران کوفه به امام حسین (ع) و نقض عهد و پیمان آنها، گفت: بی شک آسیب شناسی چرایی این نقض پیمان بستر حرکت صحیح امروز جامعه اسلامی را رقم خواهد زد.

حجت الاسلام آقا تهرانی با بیان اینکه اهل دنیا برای کسب قدرت دنیایی از هر وسیله ای بهره می جویند، افزود: اهل آخرت برای رسیدن به اهداف خود از راه اشتباه و غلط بهره نمی جویند ولی در سیاسیون ما این مساله نهادینه نشده است و کارهای اشتباه بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه در مقابل حاکمیت الهی، حاکمیت طاغوت قرار دارد، گفت: کسی که در برابر حکومت الهی بایستد جزء مفسدین است و برخورد با چنین افرادی نیازمند دادگاه نیز نخواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فتنه گرانی که در راس فتنه قرار دارند باید بدانند چه جرمی انجام داده اند و وقتی که امام جامعه اسلامی دستور می دهد که فتنه نکنید، نباید بیانیه دهند و بعد از فرمان رهبر مردم را به کف خیابان ها بکشند.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) در مسیر هجرت به کربلا، گفت: ایشان معتقدند مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبانی بیش نیست زیرا تا مادامی که دین معیشت آنها را تامین می کند در مسیر دین هستند و اگر دین برای آنها هزینه بردار شد، یاری دین را رها می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرازهایی از ایثارهای شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: البته مردانی در ایران اسلامی ثابت کردند که پای وعده الهی خود تا پای جان ایستاده اند و از همین رو امام خمینی (ره) معتقد بودند این افراد بعد از یاران پیامبر (ص) در تاریخ اسلام بی نظیر بوده اند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما زمینه ساز حکومت امام زمان (عج) است، تصریح کرد: این حکومت آزمونی برای ولایتمداری و تبعیت از امام در جامعه اسلامی است و بی شک کسی که در آزمون تبعیت از ولی فقیه نمره مردودی بگیرد در امتحان تبعیت از امام معصوم (ع) نیز مردود خواهد شد.

این فعال فرهنگی و سیاسی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) هدف قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر دانسته اند، افزود: امروز باید ببینیم در جامعه اسلامی چقدر رسالت امر به معروف و نهی از منکر را جدی می گیریم.

وی گفت: برخی می گویند آخرت دیگران به ما چه ربطی دارد در حالی که براساس مبانی اسلامی مردم در جامعه دینی بر رفتار خانواده، اطرافیان، هموطنان، دولت و مجلس باید احساس مسوولیت کنند و خطاها را گوشزد کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: البته امر به معروف و نهی از منکر مراحلی دارد که گام نخست آن اظهار تنفر قلبی و مرحله دوم آن تذکر لسانی است که همه آحاد مردم باید انجام دهند و مرحله یدی و اجرایی آن با نظام اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مادران شهدا از وضعیت فرهنگی جامعه ابراز نارضایتی می کنند، تصریح کرد: در دیدار با مادر شهید ردانی پور ایشان تاکید داشت که به مردم بگویید ما بچه های خود را ندادیم که کارهای غلط در جامعه انجام شود و یا اینکه دختران موهای خود را به نمایش گذارند.

عضو موسسه امام خمینی(ره) قم با اشاره به تلاش عده ای برای ربط دادن اسید پاشی در اصفهان به امر به معروف و نهی از منکر، گفت: اسید پاشی منکر است و آن فرد مجرمی که این منکر را انجام داده است کارش ربطی به امر به معروف و نهی از منکر نمی تواند داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در باره بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون 18 ماده از طرح 24 ماده ای در حال تصویب امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی رای خوبی آورده است که باید از نمایندگان مجلس تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به قرین شدن تصویب این طرح بعد از 36 سال از عمر انقلاب با ایام شهادت امام حسین (ع) و هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: برای تهیه این طرح از ظرفیت فرهنگ قرآن و عترت بهره گیری شده و مواد آن با کمترین ابهام روبه رو است.

حجت الاسلام آقا تهرانی در عین حال از مردم خواست با مطالعه دقیق این قانون نقطه نظرات خود را از طریق سایت به وی اعلام کنند.

وی تصریح کرد: دختر و زن امروز در جامعه ما مورد حمله دشمن است و از همین رو باید بیش از گذشته به دنبال کسب معرف دینی باشد.

این کارشناس فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه ولایت فقیه محور خیمه انقلاب اسلامی است، گفت: اگر آیت الله خامنه ای در این جامعه نبود دشمن یک روزه ایران را در اختیار می گرفت.

وی تاکید کرد: باید گوش و چشم ما به زبان و دهان رهبر باشد و کاری به عملکرد دیگران نداشته باشیم زیرا تنها کلام ولی فقیه برای ما حجت است.

آقاتهرانی گفت: حاضرم قسم بخورم که در وجود آیت الله خامنه ای هیچ نفسانیتی دیده نمی شود و محکم و به خوبی در برابر دشمن ایستاده است.

وی با بیان اینکه دشمن در حال برنامه ریزی نرم افزاری بر علیه جامعه اسلامی است، اظهار کرد: متاسفانه برخی نیز در داخل در مسیر دشمن قدم برمی دارند و اهل تساهل و تسامح شده اند.

حجت الاسلام آقا تهرانی با تاکید بر اینکه در مسیر دین باید ثابت قدم بود، افزود: باید همواره دغدغه دینداری خود و اطرافیان خود را داشته باشیم زیرا دستور قرانی است که خود و خانواده خود را از آتش دوزخ نجات دهید.

وی با اشاره به فرار برخی از همراهان امام حسین (ع) پس از اتمام حجت ایشان در مسیر حرکت به سمت کربلا، گفت: این افراد ملاک راحتی را به جای رضایت الهی برگزیدند و ولی الهی را تنها گذاشتند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید مراقب بود از مسیر اهل بیت (ع) جدا نشویم زیرا راهکارهای ایشان برای اداره دنیا و آخرت راهکارهایی بی نظیر است که کسی در دنیا مانند آن را ارایه نکرده است.



  • مدیرسایت

نظرات  (۱)

السلام علیک یا حسین ابن علی(ع)
ایام سوگواری ماه خونین محرم رو بر شما تسلیت عرض میکنم...
علی یار و یاورتون
پاسخ:

سلام ممنون که به سایت ما سر زدید موفق و پیروز باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">