پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

یک استاد اخلاق گفت: برای مقابله با کسانی که قصد نابودی دین اسلام را دارند ثبات قدم لازم است، این دستور ولی فقیه است که در برابر طاغوت باید ایستادگی کرد حتی اگر لازم است در راه مقاومت از جان باید گذشت.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در مجموعه فرهنگی شهیدبهشتی اصفهان برگزار می‌شود، گفت: یکی از مراحل سلوک ثبات قدم است و ارزش ثبات قدم در همه کارها یکسان نیست.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن مبنی بر اینکه اگر خداوند را یاری کردید به شما یاری می‌رساند ادامه داد: اولین و مهمترین کاری که ثبات قدم برای آن اهمیت دارد، یاری خداوند متعال است و در این صورت انسان مشمول یاری خداوند می‌شود. از دیگر زمینه‌هایی که ثبات قدم در آن تعریف می‌شود، دفاع از کیان اسلامی و دستورات دین است، مذاکره و توافق همیشه ارزشمند نیست.

وی افزود: برای مقابله با کسانی که قصد نابودی دین اسلام را دارند ثبات قدم لازم است، این دستور ولی فقیه است که در برابر طاغوت باید ایستادگی کرد حتی اگر لازم است در راه مقاومت از جان باید گذشت.

حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به تحریم‌های زمان جنگ ایران و عراق گفت: امروزه با وجود تولیدات داخلی و همراهی مسئولین در دولت و مجلس، شرایط کشور بسیار بهتر از دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که به ثبات قدم نیاز دارد جهاد است، گاهی جهاد در برابر دشمن بیرونی است که  جهاد اصغر نام دارد، البته سخت است و هر کسی توانایی چنین مقاومتی را ندارد، و گاهی جهاد با نفس است که بسیار سخت‌تر است و جهاد اکبر نام دارد. قلب انسان باید در اطاعت خدا ثبات داشته باشد، هر کس در هر عرصه‌ای که فعالیت می‌کند باید تلاش کند تا نحوه صحیح جهاد در آن عرصه را نیز بیاموزد.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) زمان مبارزه با رژیم طاغوت حتی یک لحظه ترس از دشمن به خود راه ندادند، افزود: علت اینکه بعضی از انسان‌ها در راه اطاعت از دستورات خدای متعال ثابت قدم نیستند این است که روش صحیح جهاد را نمی‌دانند و رفتارشان مجاهدانه نیست

حجت‌الاسلام آقاتهرانی به سرگذشت برخی از بزرگان اشاره کرد و ادامه داد: همه انسان‌ها با شنیدن داستانها و خاطرات ایثارگری دیگران در دل چنین شخصیت‌هایی را تحسین می‌کنند ولی در مقام عمل رفتارشان ایثارگرانه نیست.، واقعیات را نمی‌توان انکار کرد، در حال حاضر مشکل جامعه ما سکولار بودن آن است و این مشکل به این سبب است که دین در عرصه‌های مختلف جامعه از جمله سیاست و اقتصاد وارد نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: کسی که ثبات قدم ندارد دچار تحیر شده است و تحیر نقطه مقابل ثبات قدم است، کسی که ثبات قدم نداشته باشد به موفقیت نمی‌رسد، برای افزایش ثبات قدم عوامل مختلفی اثر دارند ولی آنچه بیشترین اثر را دارد و از بقیه مهم‌تر است بصیرت است،بالا بردن اطلاعات در عرصه‌های مختلف از طریق منابع معتبر موجب افزایش بصیرت می‌شود.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی جو روانی ایجاد شده برای اسیدپاشی را کار دشمنان دانست و اظهار کرد: فضای سایبری و مجازی در ایجاد این جو تأثیر بسزایی داشت، جوانانی که اهل این فضا هستند بیشتر تحت تأثیر شایعات قرار گرفتند

  • مدیرسایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">