پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

توبه حُر و بازگشت فتنه انگیزان

بصیر | شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۱۸ ب.ظ

با روی کار آمدن مطالبه وارد مرحله جدی تری شده است. با اینکه آقای روحانی هیچ‌گاه به طور مستقیم از رفع حصر افرادی که به عنوان خوانده می شوند سخنی به میان نیاورده اما همواره بر آماده شدن مقدمات برای آزادی افرادی که بدون علت در حبس و حصر هستند تاکید داشته است.

javadoleme.blog.ir

شاید خیلی‌ها در آغاز، خواستگاه را در انتخابات ریاست جمهوری دهم جستجو می‌کردند اما با گذشت زمان ابعاد جدیدتری از روشن شد. با مرور مسایل پس از انتخابات بخصوص در فاصله‌ 8 ماهه‌ تیر تا بهمن 1388 پیوندی میان به صحنه‌آمدن همزمان اصحاب فتنه در ایران و سران دیده می شود. حضور عناصر میدانی فتنه در رسانه‌های آمریکایی و محافل وابسته پس از رو به افول گذاشتن فتنه در ایران هم سندی بر اثبات این پیوستگی است.
با اینکه رهبر انقلاب در _29خرداد مردم را پیروز اصلی انتخابات دانستد و از همه نامزدها خواستند را فصل الخطاب قرار دهند، اما صدرو بیانیه‌های متعدد و وقایع ماه، اتهام به نظام اسلامی، شعار در روز قدس که میراث ماندگار بنیانگذار جمهوری اسلامی است، شعارهای انحرافی در یوم الله 13 آبان و پاره کردن تصویر بنیانگذار انقلاب و در نهایت نشاندهنده این بود که انتخابات بهانه ای بیش نیست و آنچه هدف گرفته شده اصل نظام و است.

سرانجام مردم انقلابی کشور که 8 ماه انواع فتنه‌گری‌ها، جسارت‌ها و خیانت‌های سران فتنه را تحمل کرده بودند با دیدن وقایع روز عاشورا به خشم آمدند و در روز در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند و انزجار خود را از فتنه‌گران اعلام کردند.
رهبر انقلاب در تشریح _9دی فرموده اند: «حرکت عظیم روز چهارشنبه ی نهم دی ماه حجت را بر همه تمام کرد. مسئولین قوه‌‌‌‌‌ی مجریه، مسئولین قوه‌‌‌ی مقننه، مسئولین قوه‌‌‌‌ی قضائیه، دستگاه‌‌‌های گوناگون، همه میدانند که مردم در صحنه‌‌‌اند و چه می‌خواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها باید وظائفشان را انجام بدهند».
سرانجام مطالبات مردم از مسئولین جهت برخورد با عاملین این حوادث منجر به دو عنصر ساختار شکن وقایع 88 شد. اما این پایان ماجرا نبود و حصر خانگی این افراد و به حاشیه رفتن عناصر درگیر دیگر موضوعی است که هر از گاهی و به بهانه ای توسط رسانه های بیگانه و عده ای در داخل مطرح می شود.

هفته گذشته سخنان رییس جمهور در سفر استانی به زنجان که در جمع مردم گفته بود «ما تابع همان حسین بن علی علیه السلام هستیم که را هم قبول کرد و پذیرفت؛ من در جامعه کسی را نمی یابم که گناهی بالاتر از گناه در روز دوم محرم و اول محرم سال 61 هجری قمری مرتکب شده باشد، این حسین بزرگ تاریخ در برابر سری که حر خم کرد گذشت و او رادر آغوش کشید و به او در نهایت گفت انت حر فی الدنیا، انت حر فی الآخره» توسط برخی از رسانه ها به بخشش عناصر درگیر در فتنه تعبیر شده است! و این در حالی است که افرادی که به عنوان سران فتنه شناخته می شوند، چه آن هایی که اکنون در حصر به سر می برند و چه آنهایی که آزادانه در حال فعالیت هستند همچنان بر مشی گذشته خود اصرار دارند و با اینکه در محافل خصوصی بر اشتباه خود معترفند اما حاضر به بیان آن نیستند.





با توجه به آنچه بیان شد؛
# آیا شما نیز معتقدید سخنان رییس جمهور در جمع مردم زنجان به سران فتنه مربوط می شود؟ و اصلا مقایسه آن ها و حر سلام الله علیه درست است؟
# آیا اعتراف به اشتباه و توبه این افراد در خفا کافی است و یا باید در پیشگاه ملت بر اشتباه خود اقرار کنند؟
# هدف افرادی که به دنبال رفع حصر هستند چیست؟ خیرخواهی یا ادامه فتنه انگیزی؟

  • بصیر

نظرات  (۲)

ایام تسلیت...
  • خرید خانه در آلانیا
  • خیلی خوب و عالی بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">