پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

حمایت غیر مستقیم غرب از داعش

بصیر | شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۵۴ ق.ظ
در این میان برنامه‌های حکومت‌های عربی تنها به حملات خارجی با ابزار تروریسم محدود نمی‌شود بلکه در این راستا آنان سعی دارند با استفاد از پول و برخی از متحجران لبنان را از داخل ناآرام کنند و زمینه را برای حضور داعش در این کشور فراهم کنندسرویس سیاسی «فردا»؛ اگر به خط سیر تحرکات داعش نگاهی بیندازیم، به راحتی به راهبرد داعش و اولویت های این گروه تروریستی پی می بریم. جالب اینجاست که همین اولویت‌ها و دایره تحرکات نشان می‌دهد که داعش در جهت منافع کشورهای غربی و حکومت‌های مترجع عربی منطقه اقدام می‌کند. عراق و سوریه و در ادامه حملاتی که این گروه تروریستی به لبنان انجام داد و ناکام ماند به خوبی نشانگر این مطلب است.




لبنان هدف بعدی داعش است و تا به اینجا این کشور با توجه به نیروهای مستحکمی که دارد از گزند داعش در امان بوده است. هفته گذشته داعش به طور شبانه 10 حمله به لبنان انجام داد که همه این حملات شکست خوردند و داعشی ها تار ومار شدند و تنها  مجبور شدند که اجساد برخی از عناصر خود را در این زمینه باقی بگذارند و فرار کنند. لبنان بدون شک در خط سیر برنامه داعش اولویت بعدی این گروه تروریستی است. اولویتی که تنها اولویت داعش نیست و حکومت‌های مرتجع منطقه نیز در این زمینه بسیار مشتاق هستند که لبنان نیز به این درگیری‌ها بپیوندد و ناآرام و بی ثبات شود.
در این میان برنامه‌های حکومت‌های عربی تنها به حملات خارجی با ابزار تروریسم محدود نمی‌شود بلکه در این راستا آنان سعی دارند با استفاد از پول و برخی از متحجران، لبنان را از داخل ناآرام کنند و زمینه را برای حضور داعش در این کشور فراهم کنند.

پیش از این نیز اقداماتی در این زمینه انجام شده است. اقدامات تروریستی که در نزدیکی سفارت ایران در این کشور انجام شد یکی از همین موارد بود. جالب اینجاست که بعد از این حمله تروریستی، اقدامات تروریستی دیگر در نقاط دیگر لبنان انجام شد. این حملات تروریستی که پشت سر هم انجام می‌شد طوری طراحی شده بود که میان مردم و مذاهب گوناگون این کشور اختلاف ایجاد کند. درست بعد از بمبگذاری در نزدیک سفارت ایران، تروریست‌ها حمله دیگری را در منطقه سنی نشین این کشور صورت دادند تا اینطور وانمود کنند که حزب الله لبنان قصد انتقام داشته است. اما این موضوع با هوشیاری مقامات مختلف این کشور و حزب الله لبنان منتفی شد.

فتنه «احمد الاسیر» در لبنان نیز یکی دیگر از این موارد بود. با آغاز بحران سوریه، در صیدا لبنان پدیده‌ای به‌نام «احمد الاسیر» شروع به نشو و نما یافتن کرد که با خطابه‌های تحریک آمیز و فتنه انگیز مذهبی و طایفه‌ایش درصدد کشاندن لبنان به جنگی داخلی برای تامین اهداف رژیم‌های عربی و غربی بود.

ستاره احمد الاسیر پس از حوادث 15 مارس 2011 سوریه درخشیدن گرفت و این نشان می‌دهد که بحران سوریه ریشه‌هایی در صیدا نیز نیز دارد. چراکه الاسیر از بحران سوریه نهایت استفاده را برای افزایش تبلیغات فتنه‌ انگیزانه مذهبی و طایفه‌ای و تحریک‌آمیزش برد. اما منابع آگاه بر این باورند، خروج سعد الحریری از عرصه قدرت سیاسی در لبنان در اواخر سال 2010 و خروج از کشور به توسعه و گسترش این پدیده کمک چشمگیری کرد، به ویژه آنکه در این زمان شاهد هستیم که رسانه‌ها تمرکز بسیاری بر فعالیت‌های شیخ الاسیر انجام دادند.

عملیات ارتش لبنان در صیدا موجب شد تا در فتنه الاسیر بسته شود و امنیت بار دیگر به صیدا باز گردد و شیخ الاسیر به همراه یارانش که مشخص شد، اغلب آنها را بیگانگان تشکیل می‌دهند، پای به فرار بگذارند.

از لحظه‌ای که اعلام شد، الاسیر در میان کشته‌ها و زخمی‌ها و افراد بازداشت شده نیست، این سوال پیش آمد که الاسیر به کجا گریخته است؟ بسیاری بر آنند که وی در دوحه پایتخت قطر زندگی می کند و اخبار و اطلاعات مختلفی بعد از فتنه الاسیر در مورد ماهیت فعالیت‌هایش تاکنون منتشر شده است.

اخیرا نیز منابع امنیتی لبنان خبر دادند که سلفی‌ها به‌تازگی به‌صورت گسترده در مناطق اطراف ضاحیه، که منطقه شیعه‌نشین بیروت است، بر دامنه فعالیت خود افزوده‌اند. براساس این گزارش‌ها سلفی‌ها به‌وضوح فعالیت خود در منطقه «عرمون» را طی چند ماه اخیر افزایش داده‌اند و از مساجد به‌عنوان پایگاه‌هایی برای نشر افکار سلفی - جهادی استفاده می‌کنند. این منابع آگاه در ادامه اعلام کردند در برهه فعلی به‌نظر نمی‌رسد تحرکات خطرناک باشد؛ زیرا شکل مسلحانه به خود نگرفته است، اما بیم آن می‌رود که این حرکات به تکرار فتنه مفتی فتنه «احمدالاسیر» در «عبرا» منجر شود و این منطقه به پایگاهی برای وی تبدیل گردد. احمد الاسیر بعد از فتنه موسوم به عبرا فرار کرد و همچنان در مخفیگاه به‌سر می‌برد.

جالب اینجاست که این تحرکات با حملات داعش به مرزهای لبنان به طور همزمان انجام می‌پذیرد. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که لبنان با توجه به حضور حزب الله در این کشور به منطقه امن تبدیل شده است و حزب الله لبنان به عنوان یکی از ستون اصلی مقاومت قصد دارد عملیات خود را علیه داعش افزایش دهد. سید حسن نصرالله،‌ دبیر کل حزب الله لبنان در این باره اخیرا بیان داشته است که مقابله با تروریست های تکفیری و حفاظت از امنیت لبنان اولویت حزبش است.

«سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله لبنان رویارویی با تکفیری‌‌ها و تروریست‌ها را گزینه این حزب خواند و تاکید کرد که با وجود همه تحولات درمنطقه مقاومت همچنان قوی بوده و تضعیف نشده است.

به گزارش روزنامه الاخبار، سید نصر الله اخیراً در دیدار با شماری از افسران و نظامیان مقاومت اسلامی در منطقه «البقاع»، گفته است «نبرد القلمون، اراده جنگ است و ما پا در میدان این نبرد خواهیم گذاشت و با توکل به خدا، کسی نمی‌تواند ما را شکست دهد.»

از سوی دیگر موضوع جالب توجه هدیه نظامی ایران به لبنان است. ایران با توجه به شرایطی که لبنان در آن قرار دارد و خطر شیوع تروریسم و مقاومت این کشور در برابر داعش بیان داشته که هدیه‌ نظامی به این کشور اعطا خواهد کرد. کمک جمهوری اسلامی ایران دارای سه ویژگی مهم است. اول آنکه بدون قید و شرط است، دوم بدون واسطه کشور ثالثی است و مهمتر از همه اینکه این هدیه شامل اسلحه و مهمات مورد نیاز ارتش لبنان است. مقامات کشورمان در این زمینه مطرح کردند که موضوع مقابله با تروریسم نیازمند همکاری بیشتر کشورهای مختلف است و در این جهت باید به کشورهایی که در مقابله با تروریسم در صف اول هستند کمک صورت گیرد. جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای خوبی در زمینه های نظامی و تسلیحاتی داشته و آمادگی دارد این دستاوردها را در اختیار ارتش لبنان قرار دهد.

همین موضوع البته مورد انتقاد کشورهای مختلف غربی از جمله آمریکا قرار گرفته است و در این راستا رسانه‌های غربی نیز با جنجال‌سازی سعی کردند اهداف واقعی ایران را در کمک به لبنان در این زمینه مخدوش سازند. در این زاستا روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط از مانع‌تراشی آمریکا در روند اعطای کمک نظامی ایران به لبنان خبر داد و نوشت که واشنگتن به دنبال تعویق ارسال این کمک‌هاست.

البته ۱۴ مارس و دولت فرانسه در پی اعلام هدیه نظامی ایران به لبنان سعی کردند پیشرفت های شتابزده ای را در اجرایی کردن هدیه سه میلیارد دلاری نظامی عربستان به لبنان از طریق فرانسه انجام دهند و آن را بار دیگر به جریان اندازند تا شاید بتوانند این شائبه را ایجاد کنند که دیگر نیازی به کمک های نظامی ایران نیست.

به هر جهت فعالیت های داعش و حمایت‌های غیر مستقیمی که غرب و حکومت‌های عربی منطقه از این گروه تروریستی انجام می‌دهد شائبه‌های زیادی را بوجود آورده است. جالب اینجاست که غرب در یک فرایندی سیستمیک در حال هر چه ضعیف تر کردن کشورهای درگیر با داعش است اما ائتلافی ضد داعش تشکیل داده و مدعی مقابله با این گروه تروریستی است.
  • بصیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">