پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

پیشنهاد محرمانه آمریکا به ایران

بصیر | يكشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۳، ۰۴:۳۲ ب.ظ

(جمعه) خبرگزاری «اسوشیتدپرس» گزارشی منتشر کرد که در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای داشت ولی پایگا‌ه‌های خبری، در اقدامی هماهنگ نسخه کوتاه شده آن را با تیتر جایگزین، منتشر کردند.

به گزارش شاخص به نقل از شبکه خبر،خبرگزاری‌ها، گزارش آسوشیتدپرس را با تیتر «ایالات متحده درصدد ارائه پیشنهاد جدید اتمی به ایران است» منتشر کردند ولی بلافاصله تیتر خوش‌بینانه را با اظهارنظر منفی ریاست جمهوری فرانسه که از «عدم برگزاری مذاکرات در سطوح بالا (سطح وزرای خارجه) به دلیل کندی پیشرفت در مذاکرات» گفته بود جایگزین کردند.



در آخرین ساعات روز پنجشنبه، پس از ماه‌ها مذاکره میان ایران و طرف‌های غربی که به کاهش فاصله قابل توجه و توافق بر سر اندازه و ظرفیت برنامه غنی سازی ایران نیانجامیده بود، پیشنهاد جدیدی از سوی ایالات متحده مطرح شد که نرم‌تر از پیشنهادهای قبلی بود هرچند که همچنان با خواست ایران فاصله داشت.



دو دیپلماتی که به گفته اسوشیتدپرس به دلیل محرمانگی پیشنهاد، از آوردن نام آنها در گزارش خودداری شده، گفتند این پیشنهاد در تلاش است نزدیک به نیمی از پروژه اتمی ایران را حفظ کند.



شایان توجه است که بیشتر رسانه‌های غربی بخشی از گزارش را که به اظهارنظر وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اشاره داشت، به کل حذف کرده‌اند.



اسوشیتدپرس در گزارش خود نوشت:  پیشنهاد (جدید) ایالات متحده، مخالفت صهیونیست ها  را به همراه داشت. «یوال اشتاینیتز» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای ابراز داشت «رژیم صهیونیستی به شدت مخالف است» زیرا باور دارد که ایران در حالا انجام آزمایشهایی است که به دستیابی به «سلاح هسته‌ای» میانجامد.



لازم است یادآور شویم ایران، هیچگاه حاضر به تعلیق غنی‌سازی نشده و به غیرفعال نمودن سانتریفیوژهای در حال کار خود رضایت نداده است و بدین ترتیب می‌توان گفت به نظر نمی‌رسد پیشنهادی که برای رسانه‌های ایالات متحده دردسرساز شده چندان مورد پذیرش طرف ایرانی قرار بگیرد.



ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه اتمی خود تاکید کرده است در حالی که طرف غربی تنها زمانی حاضر به لغو تحریم‌های مرتبط با برنامه اتمی است که تهران بخش مهمی از برنامه هسته‌ای خود را متوقف نماید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">