پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

تئوری جدید سپاه پاسداران در دریا

بصیر | يكشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۳، ۰۱:۱۴ ب.ظ


فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در طول تاریخ انگلیسی‌ها، شوروی‌ها و آمریکایی‌ها مدعی تئوری در حوزه نیروی دریایی بودند اما دلیرمردان نیروی دریایی سپاه توانسته‌اند تئوری جدیدی در این حوزه ایجاد کنند.

به گزارش شاخص به نقل  از تسنیم، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ویژه برنامه شبانه نمایشگاه یاد یاران بوستان لاله تهران با بیان اینکه آنچه در هشت سال دفاع مقدس به دست آمد، نتیجه پیروی از فرموده های حضرت امام (ره) بود، گفت: با شروع تشکیل سپاه، تمام شهرهایی که ساحلی بودند نیز صاحب تشکیلات سپاه شدند و در نتیجه به دلیل حضور افراد دریادل در این لباس، تشکیلات سپاه در این شهرها رنگ و بوی دریایی گرفت.



وی ادامه داد: با اجرای عملیات خیبر در هورالعظیم با توجه به اینکه ضروری بود تا از آب عبور شود، مجموعه سپاه‌های شهرهای ساحلی، شناورهای لازم را تهیه کردند و نیروهای خودی را از خشکی به جزایر مجنون انتقال می‌دادند و اینگونه نیروی دریایی سپاه پایه گذاری شد.



سردار فدوی اضافه کرد: با ادامه جنگ در عملیات بدر، قرارگاه دریایی نوح به عنوان پایه اصلی نیروی دریایی وارد عمل شد تا اینکه با فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه، نیروی دریایی سپاه رسما تشکیل شد.



فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به پیشرفت‌های بدیع سپاه در طول دوران دفاع مقدس، توضیح داد: عملیات کربلای پنج که توسط غواصان لشکر امام حسین در اسکله الامیه و البکر انجام شد، عملیاتی بود که حتی اگر روی کاغذ هم قابل طرح باشد دیگر نیرویی در دنیا نمی‌تواند آن را انجام دهد.



وی اضافه کرد: عبور سه هزار غواص از اروند که تانک را مثل پرکاه با خود می‌برد، کار بزرگی بود. آن عملیات با آن عظمت انجام شد و حیرت دنیا را به دنبال داشت، هم از نظر تاکتیکی و هم استراتژیک عملیات بسیار ویژه‌ای بود که دنیا را متحیر کرد.



سردار فدوی با اشاره به اقدامات مهم در قرار گاه نوح سپاه پاسداران، اضافه کرد: هشت سال شرایط جنگ طوری شد که این تلقی ایجاد شد که این جنگ غالب و مغلوب ندارد و این حالت بهترین حالت برای دشمنان ما بود اما نیروی دریایی سپاه با اقدامات خود این تلقی را عوض کرد.



وی ادامه داد: غربی‌ها به خصوص فرانسه، عراقی‌ها را تجهیز کردند که در خلیج فارس نه ما بتوانیم نفت صادر کنیم و نه هیچ کالایی وارد کنیم. همه واردات ما از دریا می آمد و کشتی‌های ما را می زدند شرایط به گونه‌ای بود که قریب به 580 فروند کشتی ما مورد حمله دشمن قرار گرفت.



سردار فدوی افزود: وسط عملیات بزرگ کربلای پنج به قرارگاه نوح ابلاغ شد که به خلیج فارس برود و اولین عملیات مقابله به مثل را انجام دهد. از  یکم فروردین سال 61، بعد از شهادت شهید خرازی، این عملیات انجام شد. بیش از 130 عملیات مقابله به مثل و 17 عملیات موشکی ساحل به دریا انجام دادیم و تئوری‌های دنیا در جنگ دریایی را تغییر دادیم.



فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: در طول تاریخ انگلیسی‌ها، شوروی‌ها و آمریکایی‌ها مدعی تئوری در حوزه نیروی دریایی بودند اما دلیرمردان نیروی دریایی سپاه توانسته‌اند تئوری جدیدی در این حوزه ایجاد کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">