پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

آیا خبر حضور داعش در ایران صحت دارد؟

بصیر | پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۱۳ ق.ظ

آیا خبر حضور داعش در ایران صحت دارد؟

به گزارش عصر قانون ، پس از آنکه تروریستهای داعش از سوریه راهی عراق شدند و بر شهر موصل و برخی مناطق عراق مسلط شدند، اخباری درباره حضور و نفوذ این گروه تروریستی در کشورمان منتشر شد که همگی این شایعات و اخبار تکذیب شد. خبرگزاری آریا، در این گزارش ضمن مرور این اخبار و […]

به گزارش عصر قانون ، پس از آنکه تروریستهای داعش از سوریه راهی عراق شدند و بر شهر موصل و برخی مناطق عراق مسلط شدند، اخباری درباره حضور و نفوذ این گروه تروریستی در کشورمان منتشر شد که همگی این شایعات و اخبار تکذیب شد.
خبرگزاری آریا، در این گزارش ضمن مرور این اخبار و شایعات و واکنش های رسمی مسئولین نظام، علت انتشار این شایعات و اخبار را بررسی کرده است.

شایعه حضور داعش در مناطق مرزی ایران
چندی پیش رسانه های خارجی اخبار ضد و نقیضی را درباره وضعیت جلولاء در نزدیک مرزهای ایران و سیطره داعش بر این منطقه منتشر کردند. انور حسین یکی از مسئولان محلی منطقه جلولاء در استان دیاله اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ در مقابل حمله گروه داعش ایستادگی کردند.به گفته وی، داعش سعی داشت از ورودی غربی وارد جلولاء شود. به میزان خسارت وارده به افراد مسلح اشاره ای نشده است.در حالی که این مسئول محلی سیطره داعش بر مناطق جلولاء را تکذیب می کند برخی منابع خبری اعلام کرده اند تروریست های داعش جلولاء نزدیک به مناطق مرزی ایران را تحت سیطره خود درآورده اند.

ادعای نفوذ در ایران و حمله به مشهد
متعاقب انتشار اخباری از این دست، ادعاهایی نیز از سوی گروه تروریستی داعش مطرح شد؛ نفوذ در ایران و حملات تروریستی به مشهد!
فرمانده نیروی انتظامی به این شایعات واکنش نشان داد و تاکید کرد: اینکه می‌گویند داعش فردا در ایران و مشهد است، خیالی باطل است،‌ پیرامون کشور را در غرب آسیا به آشوب کشیدند که ایران را متزلزل کنند، نه‌تنها نتوانستند بلکه ایران اسلامی به تکیه‌گاهی برای جلوگیری از فروریختن سایر کشورهایی که مورد حمله و تجاوز قرار گرفته اند، تبدیل شده است.
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص شایعه دستگیری گروهی از گروهک تکفیری بعثی داعش که قصد عبور از مرز ایران را داشته‌اند، گفت: ممکن است در مرزها افرادی وابسته به این گروهک دستگیر شوند اما اینکه یگانی از داعش وارد شده باشد، خیر، چنین موضوعی صحیح نیست.
سردار سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم با تاکید بر اینکه مرزهای ما بر روی تروریسم کاملا بسته است، گفت: در مرزها هیچ نگرانی از نظر تروریسم وجود ندارد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه بر تمام فعالیت‌ها و حرکات در مرزهای جمهوری اسلامی اشراف اطلاعاتی داریم و جای نگرانی وجود ندارد.

شایعه حضور داعش در اصفهان و قتل‌های سریالی
اما این پایان ماجرا نبود، شایعات جدیدی درباره حضور گروه تروریستی داعش در اصفهان و قتل های سریالی در این شهر مطرح شد که این شایعات نیز به صورت رسمی تکذیب شد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان درباره شایعات مطرح شده پیرامون رخ دادن قتل‌های سریالی در شهر اصفهان گفت: خبر قتل سریالی دختران در اصفهان از اساس شایعه بوده و هیچ قتل سریالی در اصفهان رخ نداده و اوضاع به طور کامل تحت کنترل است.
سرهنگ حسین حسین‌زاده درباره شایعات مبنی بر حضور گروه‌های وهابی و داعش در شهر اصفهان و به قتل رسیدن تعدادی دختر در منطقه سپاهان‌شهر اصفهان توسط این گروه اظهار کرد: این شایعه‌ ۲۰ روز است که در نرم‌افزارهای ارتباطی و اجتماعی در تلفن‌های همراه منتشر شده و صحت ندارد.

شایعه حضور افراد منتسب به داعش در اردبیل
تازه ترین شایعه درباره حضور داعش در ایران، مربوط به ادعای حضور افراد منتسب به داعش در اردبیل و دعوت آنها از مردم برای پیوستن به این گروه تروریستی است که این خبر نیز از سوی وزیر کشور تکذیب شده است.

رحمانی فضلی وزیر کشور، در حاشیه نشست روز گذشته (شنبه) خود با استانداران و دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی، اخبار مبنی بر «حضور افرادی با ظاهر نیروهای داعش در اردبیل و دعوت آنها از مردم برای پیوستن به این گروهک» را تکذیب کرد.

واکنش مسئولان

می دانیم داعش را چگونه سرجاش بنشانیم
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با شبکه العالم در خصوص برخی خبرها مبنی بر این که داعش به مرزهای ایران نزدیک شده و یا این که داعش تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید، گفت: داعش می داند که نمی تواند با ایران وارد مصاف شود زیرا از نظر ظرفیت کاری کوچک است و ما طبق تجربه می‌دانیم که چگونه آنها را سرجای خود بنشانیم. این فقط یک شعار است که آنها می خواهند در این مقطع از آن استفاده کنند.

لاریجانی در ادامه تاکید کرد: ولی افق آینده داعش بسیار سیاه است و از این به بعد در سرازیری قرار گرفته و این حداکثر کاری بوده که می توانسته انجام دهد و از این به بعد قدرت عملیاتی بالایی نخواهد داشت.

داعش تهدیدی برای ایران به حساب نمی آید
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به انتشار چنین اخباری گفت: داعش نه تنها تهدیدی برای کشور ما به حساب نمی‌آید بلکه مردم عراق خودشان این گروهک را از بین خواهند برد.

سردار حسین دهقان، اظهار داشت:اعضای گروهک داعش در واقع مزدوران به استخدام گرفته‌ شده‌ای هستند که در ادامه تحرکاتشان در سوریه، در عراق بروز و ظهور پیدا کرده‌اند و می‌خواهند فضای وحشت در منطقه ایجاد کنند.
وی در عین حال تاکید کرد: داعش نه تنها تهدیدی برای کشور ما به حساب نمی‌آید بلکه مردم عراق خودشان این گروهک را از بین خواهند برد.
دهقان با تأکید بر امن بودن مرزهای غربی کشورمان، یادآور شد: طبیعتاً نیروهای مسلح کشورمان مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند و مرزها را کاملاً زیر نظر دارند.

داعش خواب نزدیک شدن به مرزهای ایران را هم نخواهد دید
مسئول انسداد مرزهای کشور  گفته است: نه تنها موردی از تردد داعش در مرزهای کشور نداشته‌ایم بلکه حتی جرأت حضور تا کیلومترها مانده به مرزهای کشور را هم ندارند.
سردار جواد عظیمی‌فر در گفتگویی اظهار کرد: اکنون بهترین وضعیت در همه مرزهای جمهوری اسلامی از نظر امنیت حاکم است.
مسئول انسداد مرزهای کشور گفت: به همت دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برادران ارتش و سایر دست‌اندرکاران امور دفاعی و امنیتی کشور، هم در مرزهای شمال‌غرب، هم در مرزهای جنوب شرق و هم در مرزهای غربی امنیت کامل برقرار است.

معاون نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این آمادگی را دارند که اگر روزی گروهک‌های فریب‌خورده از جمله سلفی‌ها و تکفیری‌ها که در گروهک‌های خشونت‌طلبی مانند داعش گرد آمده‌اند کوچک‌ترین نظری به مرزهای کشور داشته باشند با فرمان و دستور فرمانده کل قوا پاسخ دندان‌شکنی به آن‌ها بدهند.
مسئول انسداد مرزهای کشور تصریح کرد: گروهکی مانند داعش نه تنها جرأت تردد در مرزهای کشور را ندارد بلکه حتی تا کیلومترها مانده به مرزهای کشور نیز حضور نخواهد یافت چرا که مرزهای ایران ناامن‌ترین مکان برای حضور و تردد آن‌ها خواهد بود.
این مسئول افزود: تاکنون هیچ موردی از ناامنی در هیچ یک از مرزهای کشور دیده نشده و سلفی‌ها و تکفیری‌ها هرگز خواب نزدیک شدن به مرزهای ما را نخواهند دید.

داعش جرات نمی کند
علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست جنبش بیداری اسلامی با اصحاب رسانه در مورد نزدیکی داعش به مرزهای ایران و نگرانی از بابت حملات این گروه‌های تروریستی تاکید کرد: ایران در جنگ با عراق مقاومت جانانه خود را نشان داده است و دیگر هیچ کشوری جرات حمله به ایران را ندارد جمهوری اسلامی به مردم ایران به عنوان قدرت اول منطقه ای اقتدار خود را در دفاع از مرزهای کشور خود نشان داده‌اند و علت اینکه با گروههای تروریستی مخالف هستیم نفس کار تروریستی است به غیر از این گروهها منافقین نیز در پناه آمریکا هستند و این امر به معنای تهدید مرزهای ایران نیست و تجربه مهم ایران در مقاومت به دنیا ثابت شده است و کسی جرات نمی‌کند به مرزهای ایران تجاوز کند.

منبع: آریا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">