پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

نقش ایران درمبارزه باتروریسم به روایت اسد

مدیرسایت | پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۳، ۰۶:۴۴ ب.ظ

نقش ایران درمبارزه باتروریسم به روایت اسد

رئیس جمهوری سوریه گفت: با همکاری و حمایت های بی شائبه کشورهای دوست به ویژه جمهوری اسلامی ایران ، شکست تروریست های تکفیری حتمی است.

به گزارش شاخص به نقل از شبکه خبر، بشاراسد ،رئیس جمهوری سوریه روز چهارشنبه در دیدار رستم قاسمی ، دبیر ستاد توسعه همکاری های اقتصادی ایران و سوریه در دمشق افزود، ایران در نبرد با تروریسم در منطقه و شکل گیری پیروزی های ارتش سوریه در جنگ با گروه های تروریستی ، نقش محوری دارد.


ایران و سوریه از کشورهای مهم منطقه خاورمیانه هستند که پیوندهای دیرینه و همکاری های خوب راهبردی دارند . دو کشور در محور مقاومت هستند و از مظلوم در برابر ظالم دفاع می کنند. حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی ، شاه بیت مواضع مشترک ایران و سوریه است.


دشمنان محور مقاومت ، همکاری راهبردی ایران و سوریه را برنتابید و سوریه به عنوان خط مقدم محور مقاومت ، هدف تروریست ها و حامیان آنان قرار گرفت. سوریه از مارس 2011 ، هدف توطئه نظام سلطه برای حذف این کشور از محور مقاومت در برابر رژیم اسرائیل قرار گرفت. تروریسم ، به عنوان ابزار نظام سلطه در پروژه نافرجام براندازی بشار اسد ، به کار گرفته شد و با حمایت جبهه عربی - غربی ، تروریست ها از مناطق مختلف جهان به سوریه گسیل شدند.


حامیان تروریست ها برای اجرای توطئه خود از هیچ از کمکی به گروه های مختلف تروریستی در سوریه دریغ نکردند.حمایت آشکار عربستان و آمریکا از تروریست ها در سوریه ، به تجهیز آنان به سلاح های مختلف از جمله موشک های " تاو " آمریکایی منجر شد.


نیروهای ارتش سوریه ، اما ، با حمایت های مردمی و کشورهای دوست از جمله ایران و روسیه ، در میدان نبرد با تروریست ها ایستادند و امروز با گذشت حدود 4 سال از بحران سوریه ، موقعیت دولت و ارتش این کشور عربی و حامی مقاومت ، تثبیت شده است.


ایران با شروع بحران سوریه و آغاز توطئه شوم تروریست ها در این کشور و پیامدهای آن برای منطقه ، در مبارزه با تروریسم از هیچ کمکی به سوریه دریغ نکرد. درچارچوب همکاری های دوجانبه،ایران تجربه های نظامی خود را در اختیار دولت و ارتش سوریه قرار داد و در مبارزه با اشکال مختلف تروریسم ، مواضعی قاطع در عرصه منطقه ای و بین المللی اتخاذ کرد.


کمک های مشاوره ای ایران به ارتش سوریه ، در تثبیت موقعیت و پیروزی های ارتش این کشور در میدان جنگ با تروریست ها ، نقش مهمی داشته است . موقعیت کنونی سوریه،نشان می دهد ، اتکاء به توان داخلی و حمایت کشورهای دوست از جمله ایران ، نقش مهمی در عبور سوریه از بحران دارد. دیپلماسی سازنده ایران و روسیه در عرصه بین المللی نیز ، توطئه حمله نظامی به سوریه را ناکام گذاشت.


همکاری ایران و سوریه در مبارزه با تروریسم ، الگویی واقعی در این زمینه و تضمین امنیت در منطقه است . تجربه غرب در برخورد با بحران سوریه نشان داد که استفاده ابزاری از تروریسم ، نمی تواند تضمین کننده منافع غربی ها و امنیت پایدار باشد.


رئیس جمهوری سوریه با توجه به این اصل ، نبود روابط با کشورهای غربی را به نفع مردم کشورش و کشورهای دوست دانست و گفت سوری ها با اتکا به نیروهای درونی و توانمندی های کشورهای دوست ، روند سازندگی را پس از مبارزه با تروریسم ، آغاز خواهد کرد.

نظرات  (۱)

  • سید محمود موسوی
  • خدا قوت...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">