پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

چرا شیعه ؟ چرا سنی ؟

بصیر | سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۴۹ ب.ظ

(این قسمت درباره ی ابوهریره است)

وقتی آقا امین حافظ را گیر انداخت که ابوهریره از صحابه ی اولیه و السابقون نیست

حافظ گفت: این هم جوابش مشخص است. اولا: ابوهریره شخصی بود که دعای پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) شامل حالش شد رسول الله(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) برای ابوهریره دعا کرد که خدایا: حفظ و اتقان ابوهریره را قوی کن.

ابوهریره‌ زمانی در مدینه بود که مهاجرین تجارت می‌کردند، انصار کشاورزی می‌کردند، ابوهریره با شکم گرسنه در مسجد در کنار پیغمبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) اعتکاف کرده بود.

پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) همه‌ی احادیث را به ابوهریره آموزش داده و در حقش دعا کرده بود چرا ما نباید احادیثش را قبول کنیم؟ هم عادل است و هم حفظ و اتقانش قوی بوده، ما به احادیثش عمل می‌کنیم. به احادیث حضرت علی(علیه السلام) هم عمل می‌کنیم چون پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) فرمود: «انا مدینه العلم و علی بابها». ولی حضرت علی(علیه السلام) چون در همه‌ی جنگ ها شرکت داشت از پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) کم حدیث فرا گرفته بود، چون همیشه در جنگ بود ولی ابوهریره سه سال در کنار پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) بود و هیچ کس هم ابوهریره را متهم به کذب نکرده است.


در این جا باید به صحبت‌های حافظ حاشیه زده شود که جناب حافظ! این که شما می‌گویید حضرت علی(علیه السلام) همیشه در جنگ بوده و حدیث کم فرا گرفته این یک اتهام و سخن بی دلیل است.

حضرت علی(علیه السلام) از کودکی در خانه‌ی پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) بود تا ابتدای بعثت. سیزده سال در مکه در کنار پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) بود در آن زمان جنگی نبود تا حضرت علی(علیه السلام) را به جنگ بفرستد آیا سیزده سال در مکه کافی نیست تا حضرت علی(علیه السلام) احادیث پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) را بگیرد؟ در ده سالی هم که پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) در مدینه بود اگر جنگی رخ می‌داد پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) هم با مسلمانان به جنگ می‌رفت لذا باز هم حضرت علی(علیه السلام) در آن ایام در کنار پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) و نگهبان جانشان بودند آیا باز هم حضرت علی(علیه السلام) وقت نداشتند تا روایت از پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) بیاموزند. این یک بی انصافی بزرگ نیست؟

تازه این که گفتند: ابوهریره که سه سال در کنار پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) در مسجد اعتکاف کرده بود هم درست نیست زیرا چه کسی گفته پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) سه سال آخر عمرش را در مسجد معتکف بود؟ مگر پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) کارهای جامعه‌ی اسلامی و رهبری آن را رها کرده بود و مشغول عبادت و اعتکاف در مسجد بود؟ این را کدام تاریخ گفته است؟

 شما فرمودید: هیچ کس ابوهریره را متهم به کذب نکرده است! چگونه این حرف را زدید در حالی که در صحیح بخاری آمده است که ابوهریره گاهی احادیثی بی‌ربط به پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) نسبت می‌داد و وقتی از او درباره ی آن حدیث می‌پرسیدند که واقعا رسول الله (صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) چنین گفت یا نه؟ جواب می داد: نه من این روایت را از کیسه ام نقل کردم.  

این روایت را بخاری نقل کرده است و حال شما می‌گویید ابوهریره متهم به کذب نبوده است!

در کتب روایی شما آمده است که خلیفه‌ی دوم، به خاطر این که ابوهریره اموال مسلمانان در بحرین را اختلاس کرد بر او غضبناک شد و او را دشمن خدا و رسول خدا معرفی می‌کند!

چگونه می‌گویید: ابوهریره متهم به کذب نبوده در حالی که خلیفه‌ی دوم به خاطر دستبرد ابوهریره به بیت المال او را عدو الله و عدو الاسلام می‌خواند؟ کسی که به اموال مسلمین رحم نمی‌کند می‌تواند راوی صادقی برای روایات پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) باشد؟

مگر شما این سخن ام المومنین عایشه در توبیخ ابوهریره را نشنیده‌اید که عایشه به ابوهریره می‌گوید: چرا این قدر زیاد از پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) حدیث می‌گویی؟ مگر نه این است که هر آن چه تو از پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) شنیده‌ای ما هم شنیده‌ایم. مگر نه این است که هر چه تو دیده‌ای ما هم دیده‌ایم؟ در این جا ابوهریره جمله‌ی زشتی به عایشه می‌گوید: که ای مادرم تو مشغول آرایش کردن بودی ولی من مشغولیتی نداشتم!

این روایت که حاکم نقل می‌کند در دیگر مصادر اهل سنت هم یافت می‌شود. باز هم معتقدید: ابوهریره متهم به کذب نبوده در حالی که عایشه به او تذکر می‌دهد که چرا این قدر زیاد از پیامبر(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) حدیث می‌گویی؟ آیا این سخن زشت ابوهریره به عایشه توهین به همسر رسول خدا(صلی‌الله علیه‌وآله‌وسلم) نیست؟...... بگذریم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">