پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

- تغییرات اکولوژی و آب شدن یخچال های قطب شمال و جنوب: 
در صورت گرم شدن مفرد کره زمین و آب شدن یخچال های قطب شمال و جنوب، بسیاری از کشورها به یکباره به زیر آب فرو خواهند رفت. این نظریه تئوری نبوده و از سوی دانشمندان به ثبت رسیده است. تصور کنید که یک سوم تمامی خشکی های زمین به زیر آب فرو رفته و نسل بسیاری از جانداران، درختان و حشرات از بین خواهد رفت. در صورت بروز چنین اتفاقی، دیگر جای کافی برای زندگی بشریت در کره ی خاکی نخواهد بود. 

۲- در دوران مدرسه به یاد داریم که به ما آموختند که اطراف زمین را لایه ازن تشکیل داده که این لایه، کره زمین را از تشعشعات رادیواکتیو حفظ می نماید. این تشعشعات به فراوانی در فضا یافت می شود ولی تنها مقدار ناچیزی از آن به سطح زمین برخورد می کنند. انسان ها با این که می دانند استفاده از برخی محصولات به لایه ازن صدمه می زند، اما با بی توجهی به این اخطارها، به استفاده از این مواد ادامه می دهند. سوراخ های لایه ازون روز به روز در حال بزرگ تر شدن بوده و آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر این لایه از بین رود، چه بلایی بر سر کره خاکی خواهد آمد؟ بلی، پرتوهای رادیواکتیو خورشید هر جانداری را نابود خواهند کرد. 

۳- برخورد اجسام کهکشانی با کره زمین: 
برخورد اجسام کهکشانی با کره زمین یکی از مشهورترین تئوری های موجود در مورد پایان دنیا می باشد. بسیاری بر این عقیده هستند که نسل دایناسورها نیز به دلیل برخورد شهاب سنگ ها با زمین منقرض شد. بدین صورت ممکن است که چنین سرنوشتی نیز انتظار ما را بکشد و استخوانهای ما در قرن های آینده به عنوان فسیل، مورد پژوهش و بررسی قرار گرفته شود. تئوری دیگری در همین چارچوب می گوید که برخورد شهاب سنگ بزرگی با زمین، منجر به تکه شدن کره خاکی شده و این تکه ها همچون ماه به دور نوار مغناطیسی ستاره ها و یا سیارات دیگری خواهند گشت. 

۴- خاموش شدن خورشید: 
چندی پیش یک فیلم نظامی بر اساس این نظریه ساخته شد. این تئوری کاملا صحیح بوده و به اثبات رسیده است، فقط باید این نکته را در نظر داشت که چنین اتفاقی حدود ۱۰ میلیارد سال دیگر اتفاق خواهد افتاد. به نظر شما، ما شاهد وقوع چنین اتفاقی خواهیم بود؟ 

۵- حمله ی آدم فضایی ها به کره ی زمین: 
کتاب ها، افسانه ها و فیلم های بسیار زیادی در مورد حمله موجودات فضایی به کره زمین وجود دارد. آیا موجودات فضایی کره ی زمین را تسخیر خواهند نمود؟ اثبات و باور چنین نظریه بسیار سخت بوده، چراکه تا کنون شواهدی در مورد کشف موجودات زنده در فضا به ثبت نرسیده است. 

۶- انساس با دستان خودش کره زمین را به نابودی خواهد کشاند: 
این نظریه از دیگر نظریه ها به حقیقت نزدیکر تر است. برای درک عمیق این مطلب کافی است تا رادیو و یا تلوزیون خود را روشن کرده و اخبار جهان گوش دهید. انفجار در یک منطقه، شروع حملات نظامی در منطقه ی دیگر، بمباران مردم بی گناه و غیره. بدون شک ،در صورت بروز جنگ جهانی جدید، ابر قدرت ها از سلاح هسته ای استفاده خواهند نمود. آغاز جنگ هسته ای کره زمین را به چرنوبل(حادثه انفجار نیروگاه هسته ای چرنوبیل در کشور اوکراین و در سال ۱۹۸۶ میلادی رخ داد.) تبدیل خواهد نمود. 

۷- بسیاری از ادیان از پایان دنیا به آخرالزمان یاد می کنند:

بر اساس نظریات مذهبی این فاجعه در صورتی رخ خواهد داد که جهان از گناه اشباع شود. در برخی ادیان این مسئله با ضهور پیامبران و امامان الهی و در برخی ادیان شاهزاده ی تاریکی ها دنیا را نابود خواهد ساخت. در کل، مذاهب مختلف از روزی خبر می دهند که همه کس در برابر خداوند به جزای اعمال نیک و بد خویش در دنیا خواهند رسید. 

۸- هوش مصنوعی و ربات های متفکر جهان را در دست خواهند گرفت: 
بسیاری از فیلم های دنیا بر اساس این نظریه تولید شده اند. با نگاهی عاقلانه به پیشرفت جهان در تکنولوژی می توان به درک این موضوع پرداخت که ممکن است در آینده، رباط ها بر انسان ها چیره شده و کره زمین را نابود سازند. 

۹- جا به جایی قطب شمال و جنوب با یکدیگر: 
جا به جایی دو قطب شمال و جنوب با یکدیگر منجر به تغییر حرکت کره زمین از چپ به راست خواهد شد. در نتیجه ی این فاجعه، نیروی مغناطیس اطراف کره زمین محو گشته و امواج کهشانی، حیات را در کره زمین نابود خواهند ساخت. 

۱۰- سرمای هسته ای: 
برخی به این نظریه اعتقاد دارند که با پایان سال ۲۰۱۲ میلادی، آتشفشان های خاموش به یکباره فعال شده و دود غلیظی اطراف کره زمین را احاطه خواهد کرد. قطر و تراکم این لایه ی گرد و غبار به قدری زیاد است که مانع از تابش نور خورشید به سطح کره زمین خواهد شد. به سرمای حاصل از این فاجعه ی زیست محیطی به اصطلاح <سرمای هسته ای> گفته می شود. 

۱۱- تغییر مکان هسته ی کره ی زمین، خورشید و کهکشان ها: 
تغییر مکان ستارگان، سیارات و کهشان هایی که به دلایلی در یک ردیف در فضا قرار خواهند گرفت می تواند منجر به نابودی حیات در کره زمین شود. دلیل این موضوع می تواند افزایش نیروی جاذبه خورشید و جذب ستارگان و سیارات به محور جاذبه خورشید، باشد. این نظریه به <همگرایی گرانشی> معروف می باشد. در صورت بروز چنین واقعه ای چه بلایی بر سر قطب های الکترمغناطیسی زمین خواهد آمد؟ بسیاری بر این عقیده هستند که این موضوع به زودی اتفاق خواهد افتاد. لازم به ذکر است که این شاخه از علم به طور کلی مورد بررسی و تحقیق قرار نگرفته است. 

۱۲- ۲۱ دسامبر شاهد نمایش سیارات منظومه شمسی در فضا خواهیم بود: 
در تاریخ ۲۱ دسامبر میلادی، خورشید، زحل(کیوان)، زهره، مشتری(ژوپیتر)، عطارد، مریخ و کره زمین در امتداد یکدیگر قرار خواهند گرفت و یک مسیر صاف از آغاز منظومه خورشیدی تا هسته ی آن یعنی خورشید را تشکیل خواهند داد. لازم به ذکر است که به غیر از منظومه ی خورشیدی ما، دیگر سیارات از کهشان های مختلف نیز به همین صورت ردیف قرار خواهند گرفت. از آنجایی که بشر هنوز با چنین موضوعی یعنی تاثیر نیروهای مغناطیسی سیارات و ستارگان بر یکدیگر برخورد نکرده است، نمی توان عواقب ناشی از آن را پیش بینی نمود. برخی از دانشمندان بر این عقیده اند که این مسئله ممکن است منجر به تغییر مکانی سیارات و یا منظومه ی خورشیدی گردد. 

نظریه های بیشتری در مورد پایان دنیا وجود دارد که برای ذکر تمامی آنها به مدت زمان بسیاری نیاز است. با توجه به این تفاسیر می توان این نتیجه را گرفت که به تعداد انسان های کره ی خاکی، نظریه وجود دارد. 

در انتها می توان به ارزیابی و جمع بندی نظریه های فوق پرداخته و اعلام کرد که راه حل بسیاری از معضلات تنها به خود ما بستگی دارد. چرا باید اکولوژی را نابود کنیم؟ چرا بدون جنگ و با صلح زندگی نکنیم؟ باید اختراعات و اکتشافات خود را کنترل کنیم. بی تفاوتی هر کس نسبت به کره زمین می تواند دلیل نابودی حیات در این کره ی خاکی باشد.


منبع:

www.fa.azadnegar.com

نظریه ای دیگر

به نام عالم به کل علوم

با استناد به نشانه های ظهور، پیشگویی های گفته شده، پدیده های رخ داده و کشف شده میخواهیم رویدادهای سال 2012 را به نحوی شگفت بررسی کنیم. یا به عبارت دیگر این مطلب مربوط به پیشگویی های قومهای قدیمی از جمله مایا، نشانه های از ظهورامام زمان (ع) و البته اتفاقات رخ داده شده وعلمی و ارتباط بین این سه نیز میباشد.

2012 و نظریه های نابودی جهان

همانطور که شنیده اید پیشگویی ها حاکی از این مسأله است که در 21 دسامبر 2012 میلادی جهان نابود خواهد شد و اما اخبار و پیش بینی ها و نظریه ها از وقایع مختلف در این زمان حکایت میکند.

1)      بعضی معتقدند که در این تاریخ حمله های از سمت حشراتی مثل زنبور رخ خواهد داد و این حشرات تمامی موجودات را منقرض میکنند که دیدی بسیار سطحی گرایانه به شمار میرود.

2)      عده ای دیگر، افزایش طوفان های خورشیدی و تأثیر آن بر زمین را دلیلی میدانند بر تغییرات جوی شدید، که موجب نابودی این سرزمین نادر طبیعت میگردد. همانطور که در فیلم  2012 دیدیم.

3)      بعضی دیگر اعتقاد دارند که در سال 2012 برخورد یک شهاب سنگ با زمین و اثر تخریبی بسیار شدید آن، باعث نابودی نسل ها بر روی زمین میشود و دنیا را به پایان میرساند. آنها فکر میکنند که همانگونه که این اتفاق باعث انقراض دایناسورها شد، دوباره روی خواهد داد.

4)      بعضی معتقدند که در 2012 زمین نابود نمیشود، بلکه زمین دوران دیگری را تجربه خواهد کرد و حیات جدیدی بر زمین حکم فرما خواهد شد.

وچندین نظریه دیگر... .

همانطور که مسلم است این که بگوییم که پایان دنیا در سال 2012 رخ خواهد داد، اصلا قابل پذیرش نیست، چون حدیثی از پیامبر (ص) نقل شده است که ایشان میفرمایند : اگر یک روز از پایان دنیا بماند، خداوند آن روز را آن قدر طولانی میکند که امام مهدی (عج) ظهور کند.

پس بحثهای ما بیشتر بر پایه نظریه 4 و 3  می باشد، یعنی اینکه ستاره دنباله داری ظاهر خواهد شد که آن نقطه عطفی برای زندگی روی زمین بشر خواهد بود و تاریخ از نو آغاز خواهد شد و عده ی کثیری از بین خواهند رفت و... که البته نمی توان از کنار آنها به راحتی گذشت.

حال نشانه های ظهور امام زمان (عج) را بررسی میکنیم:

نشانه های ظهور مهدی (عج)

و اما درمورد نظریه سوم ما در احادیث داریم که یکی از نشانه های ظهور امام زمان (عج) وجود یک ستاره دنباله دار خواهد بود!

امام جعفر صادق (ع) راجع به نشانه های آخرالزمان فرموده اند:

در آن زمان (آخرالزمان) ستاره دنباله داری ظاهر خواهد شد که اعراب را میترساند و آن ستاره در شرق مثل ماه میدرخشد و سپس یک دور میزند تا جاییکه پایانش با هم ملاقات میکنند و در آسمان قرمز دیده میشود و در آن پخش میشود. (کتاب 250 نشانه، نشانه 190ام)

در کتاب شیعه و رجعا هم امام علی (ع) پس از مرور نشانه های ظهور به ظاهر شدن ستاره دنباله دار اشاره میکند. این کلام امیرالمؤمنین در چندین منبع دیگر هم آمده، مثل: (کتاب کفایة الاثر، ص213) : (ترجمه جلد 13 بحار ،ص187) و (مشارق الانوار)

پیامبر اکرم (ص) نیز برای سلمان نشانه های ظهور را یکی پس از دیگری، ذکر میکنند و در بین این نشانه ها، ظاهر شدن یک ستاره دنباله دار را متذکر میشوند. ("نورالثقلین"، ج5، ص34 و بعد"بحارالانوار"، ج6، ص305)

علاوه بر وجود ستاره دنباله دار در احادیث و روایات درمورد نشانه های ظهور آمده که پیش از ظهور امام مهدی (عج) حدود دو سوم مردم جهان و برخی احادیث هم از مرگ نه دهم مردم جهان خبر داده اند!

در کتاب غیبت نعمانی در صفحه 46 آمده که:

امام صادق (ع) دراین باره میفرمایند : امام زمان نمی آید مگر اینکه نه دهم مردم جهان از بین بروند.

جدای از این در کتاب غیبت طوسی در صفحه 339 روایت شده که محمد بن مسلم و ابی بصیر گفته اند که از امام صادق (ع) شنیده ایم که فرموده اند:

قائم نمی آید مگر زمانی که دو سوم مردم جهان از بین بروند. پس ای بصیر و محمد بن مسلم پرسیدند: اگر دو سوم مردم بمیرند، دیگر چه کسی باقی میماند؟ و امام صادق (ع) فرمودند که : آیا شما خوشحال نمیشوید اگر آن یک سوم باشید؟

در عالم واقع و حال حاضر، آیا چنین سیاره یا ستاره ای وجود دارد؟

در جواب باید گفت: بله!

چند سال پیش دانشمندان برای اولین بار به این موضوع پی بردند که سیاره ای به نام نیبیرو یا ub313 (نام های دیگر این سیاره: ایکس و سیاره دهم و...) در حال وارد شدن به منظومه شمسی میباشد. عده ای هم اون رو سیاره نمیدونند. جالبه که بدونید کتیبه هایی از 6000 سال پیش پیدا شده که از وجود چنین سیاره یا ستاره خبر داده اند!

شاید درست نباشد بگوییم که پیشگوها راست میگویند، ولی از آنجایی که این سیاره هر 3600 سال درمدارش به دور خورشید میچرخد، شاید آنها آن را دیده اند و به همین دلیل از آن خبر داده اند. ضمن اینکه علم نجوم یکی از علوم مرموز و مورد استفاده انسانهای عصر قدیم نیز بوده است و این امر غیرقابل انکار است.

صحبتهایی از ارتباط این  سیاره با طوفان نوح و آن سیل عظیم و همچنین معجزه حضرت موسی در زمان فرعون در یکی از سایتها دیده میشد که من نمیتونستم قبول کنم تا اینکه در جایی به این حدیث برخورد کردم که امام باقر (ع) فرموده اند:

هر گاه عبّاسی به خراسان رسد، گیسوی سختی ‏آور در مشرق طلوع می‏کند. نخستین بار که طلوع کرد، برای نابودی قوم نوح بود، هنگامی که خدا غرقشان کرد. در زمان ابراهیم (ع)، آن گاه که او را در آتش افکندند و زمانی که خداوند فرعون وهمراهانش را نابود ساخت و هنگامی که یحیی پسر زکریّا کشته شد، طلوع کرد. پس هر گاه آن را دیدید، از شرّ فتنه‏ ها به خدا پناه برید. طلوع این ستاره پس از گرفتن خورشید و ماه خواهد بود. سپس [بنی‏ عبّاس]درنگ نمی‏کنند (دوام نمی آورند) [جز زمانی کوتاه]، تا آنکه اَبْقَع در مصر آشکار شود. ( الفتن، ص 148)

مکثی کوتاه و تعجبی عمیق... !!!

آیا خسوف طولانی (90تا100 دقیقه ای) یکی دوسال قبل همان خسوفی بوده که امام باقر (ع) و روایات بسیاری دیگر از آنها میگویند؟

سوالات بیشماری در این بحث وجود دارد... اما چیزی که میتوان آن را حس کرد بوی ظهور مهدی (عج) است.

چرا ub313 ؟

براستی چرا نام ub313 بر روی این ستاره گذاشته شده است؟

از سه حالت خارج نیست:

1)      نشانه و معجزه ای از طرف خدا به انسانهای زمین و بخصوص ما مسلمانان و بخصوص(تر) شیعیان بوده است.

2)      برای به وحشت انداختن مردم جهان درمورد یاران حضرت مهدی (عج) چنین نامی گذاشته شده است.

3)      به صورت کاملا اتفاقی این اسم گذاشته شده است.

به نظر نمیرسد که دلیل سوم زیاد منطقی به نظر برسد!

درمورد نحوه چرخش این سیاره به دور خورشید باید گفت که این سیاره بر خلاف سایر سیارات به صورت نامتقارن به گرد خورشید میچرخد. یعنی در قسمتی بسیار دور از خورشید دور آن میچرخد و سپس پس از گردش در سمت دیگر خورشید به آن نزدیک میشود.

این سیاره با زمین چه میکند؟

دو حالت وجود دارد:

1)      ممکن است این سیاره با زمین برخوردی داشته باشد که احتمال آن کم است.

2)      سیاره ub313 در مدار همیشگی خود بچرخد و از بین دو سیاره مشتری و مریخ عبور کند و پیامدهای ناشی از جاذبه بین این دو و بهم خوردن مدار زمین و حتی ایستادن مدار آن دامان گیر ما موجودات زمینی گردد و این امر باعث تغییرات شدید جوی مثل طوفان، سیل و البته زلزله های شدید شود.

برخی گرم شدن زمین و عده ای زلزله ژاپن را ناشی از اثرات تخریبی این ستاره بر زمین میدانند.

آن طور که در روایات گفته شده این ستاره دنباله دار قرمز رنگ میباشد:

امام باقر (ع) فرمود: پیش از قیام قائم (علیه السلام) مردم به وسیلۀ آتشی که در آسمان آشکارمی شود و سرخی ای که آن را فرا می گیرد، از گناهانشان بازداشته می شوند. (الإرشاد، ج ۲، ص ۳۸۷ )

شیخ مفید- دانشمند شیعی -  آورده است:

هرگاه ستاره سرخی دیدی که آن را نمیشناسی و در مسیر حرکت ستارگان قرار ندارد و در آسمان از جایی به جای دیگر می رود و مانند ستون است درحالی که ستون نیست، چنین چیزی نشانه جنگ، بلاها، کشته شدن بزرگان، زیادی شرور و اندوده و آشوب میان مردم است. (الاختصاص، ص 162)

گفته میشود که این ستاره در بین سالهای 2012 تا 2014 از کنار زمین عبور میکند.

جدای از همه این بحث ها ظهور آن حضرت نزدیک ارزیابی میشود و بسیاری از شخصیت های علمی و کارشناسان بر این مدعا مهر تأیید می زنند.

دیـــگر زمــان تغییر اســت، به نظر میرسد که 313 آمــــاده شـده اند ولی آیـــا تو خودت را آماده کرده ای، آیا ماه رمــضان سال ظهور هنگامی که صیحه و فــریادی از آسمان شنیده شود و مهدی ظهور کند، آیا آماده ای ... ؟

برای فرج ایشان یک بار دعای فرج را با معنی بخوانید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">