پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

جزئیات تیراندازی قایق آمریکایی درخلیج فارس

بصیر | چهارشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۷:۲۴ ب.ظ

جزئیات تیراندازی قایق آمریکایی درخلیج فارس

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: در این حادثه، کسی آسیب ندیده و کشتی گارد ساحلی، در حال عملیات امنیت دریایی روزانه خود بوده است.

به گزارش شاخص به نقل از شبکه خبر، منابع خبری غربی گزارش دادند، ظهر سه شنبه، 26 آگوست 2014، 4 شهریور 1393، یک کشتی جنگی وابسته به گارد ساحلی آمریکا پس از نزدیک شدن یک کشتی ایرانی به آن، به سمت آن شلیک‌های هشدارآمیزی صورت داد.



خبرگزاری فرانسه گزارش داد، کشتی‌ های جنگی آمریکایی، دیروز به سمت یک قایق ایرانی در خلیج فارس تیراندازی کرده اند.



 



وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، اعلام کرد، یک کشتی گارد ساحلی آمریکا، روز سه شنبه، یک برخورد شدید با یک قایق ماهیگیری ایرانی در خلیج فارس داشته و به سوی آن شلیک هشدار آمیزی را انجام داده است.



به ادعای یک مقام نظامی آمریکا در این ماجرا ، کشتی گارد ساحلی «مونومی» آمریکا، یک قایق بادی را به سمت قایق ایرانی که در حال نزدیک شدن به آن بود، اعزام کرد؛ با این حال، نظامیان آمریکایی متوجه شدند این قایق دارای دو مسلسل 50 میلیمتری بوده که یکی از آن‌ها را به سمت این نظامیان نشانه رفته بود.



 



ستوان جوزف هانتز، سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا، به خبرگزاری فرانسه گفت: «آن‌ها متوجه شدند که یکی از مسلسل‌ها آماده شلیک بوده و به سوی آنها نشانه رفته است.»



 



به گفته وی، آمریکایی‌ها پس از مشاهده آن، عقب نشسته و شلیک‌ های هشدار صورت داده‌اند؛ آن هم زمانی که کشتی ایرانی مسیر خود را به طرف دیگری تغییر داد.



نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرنشینان قایق ایرانی آموزش دیده و آماده شلیک با مسلسل 50 میلیمتری بر روی قایق خود بوده‌اند.‬



در این بیانیه، با چشم پوشی از این واقعیت آمده است، اقدام سرنشینان قایق ایرانی نشان دهنده نیت خصمانه آنها بود که نیروهای گارد ساحلی آمریکا را به دور شدن و شلیک به منظور دفاع از خود واداشت(!)



 



در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده است: سرنشینان قایق ایرانی هنگامی که به سوی آن‌ها آتش گشوده شد پاسخی ندادند و بدون برقراری ارتباط با کشتی گارد ساحلی آمریکا صحنه را ترک کردند.



در این بیانیه آمده است هیچ یک از پرسنل نظامی آمریکا آسیب ندیده‌ اند و سرنشینان قایق آمریکایی به صورتی ایمن به کشتی گارد ساحلی «مونوموی» بازگشتند.



 



ناوگان گارد ساحلی آمریکا در خلیچ فارس در چارچوب ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکای عمل می‌کند.



 



دریادار جان کربی سخنگوی پنتاگون نیز به خبرنگاران گفت: «در آن ماجرا، قایق ایرانی از منطقه دوری گزیده و کسی آسیب ندیده است.»



 



وی گفت کشتی گارد ساحلی این کشور در حال انجام «عملیات امنیت دریایی روزانه» خود بوده است.



 



سرهنگ «ژوسف هانتز»، سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در خلیج فارس، در این باره گفت: با خبر شدیم یک قایق ماهیگیری ایرانی در حال نزدیک شدن به کشتی آمریکایی است؛ از این رو، یک قایق را برای متوجه کردن سرنشینان آن به سمت این قایق فرستادیم اما وقتی این قایق، نزدیک ماهیگیران رسید، آنها با سلاح هایی که به همراه داشتند، اقدام به نشانه گیری به سمت نظامیان امریکایی کردند و نیروهای آمریکایی نیز به سرعت اقدام به شلیک یک تیر هوایی کردند که همین امر موجب دور شدن قایق ماهیگیری ایران از صحنه شد.



«جان کربی»، سخنگوی پنتاگون، نیز در این باره گفت: کسی در این حادثه، آسیب ندید و در نهایت، قایق ایرانی صحنه را ترک کرد. گارد ساحلی ما معمولا چنین اقداماتی صورت نمی دهد.



این حادثه در ساعت 11:30 قبل از ظهر به وقت گرینویچ رخ داده است. این حادثه در حالی رخ داده که در گذشته خبرها و گزارش های متعددی از سوی رسانه های غربی درباره رفتار مناسب و همراه با احترام ناوهای ایرانی و امریکایی در خلیج فارس منتشر شده بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">