پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

تبدیل فردو به مرکز تحقیقاتی آرزوی برآورده نشدنی آمریکا

بصیر | دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۳۲ ق.ظ

تبدیل فردو به مرکز تحقیقاتی آرزوی برآورده نشدنی آمریکا

خبرگزاری تسنیم: مشاور سابق دولت آمریکا می‌گوید لغو تحریم‌ها علیه ایران به توافق جامع نیاز دارد که ضمن آن فعالیت‌های تاسیسات فردو تعلیق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در ستون اخبا ر ویژه کیهان دوشنبه 20 مرداد 93 آمده است:

متهمان رانت 650 میلیون یورویی با کدام اطلاعات غلط تبرئه شدند؟!

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اسناد انکارناپذیر رانت 650 میلیون یورویی تصریح کرد، برخی مشاوران احتمالا اطلاعات نادرستی به رئیس‌جمهور داده‌اند.مصطفی افضلی‌فرد در نشست خبری اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: بنده از سخنان رئیس‌جمهور در چهار‌ محال و بختیاری متعجب شدم و احساس می‌کنم که مشاوران رئیس‌جمهور اطلاعات نادرستی به او داده‌اند وگرنه روحانی فردی فاضل با سوابق انقلابی درخشان است که هرگز دوست ندارد در دولت وی تخلف و یا رانتی صورت بگیرد.وی با یادآوری اینکه این پرونده از زمانی رو شد که در قالب شکایت توکلی یکی از نمایندگان مجلس به کمیسیون اصل 90 که انحصاری عمل کردن یکی از شرکت‌ها، زمینه‌ساز این رانت عظیم شده است،‌ گفت: در این زمینه کمیسیون اقتصادی و اصل 90 مجلس ورود پیدا کردند تا با دلایل و مستندات، انحصار یکی از شرکت‌ها در واردات با توجه به اطلاعات به دست آمده از شرکت مبداء خارجی، روشن شد که این فرایند برخلاف ماده 45 برنامه چهارم توسعه و سیاست ابلاغی کلی مقام معظم رهبری بوده است.

وی با یادآوری اینکه این رویه که نوعی انحصار‌طلبی محسوب می‌شود برخلاف اصل سوم قانون اساسی کشور بوده که عده‌ای بخواهند از منافع ملی و دولتی، سوءاستفاده کنند، بیان کرد: بنده از گفته‌های رئیس‌جمهور در کهگیلویه‌وبویراحمد تعجب کردم.افضلی‌فرد ادامه داد: پیگیری این موضوع از طریق کمیسیون اقتصادی و اصل 90 یک روند عادی را داشته، همان‌طوری که ما در دولت گذشته نیز موارد تخلف را پیگیری کردیم. وی گفت: اینکه ادعا شده بیان این مسائل توسط مخالفان دولت و یک جریان خاص در حال پیگیری و رصد است درست و منطقی به نظر نمی‌رسد بلکه ما انتظار داریم اصل قانون در حوزه اجرا مد نظر قرار گرفته و برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که دولت قبلی و یا فعلی بخواهند این تخلف را انجام دهند چرا که تخلف است و رسیدگی به آن نیز باید با جسارت کامل انجام شود.سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: ما انتظار داشتیم تا با هدف جلوگیری از انحصار از ظرفیت 120 شرکتی که کشتی آنها بر روی آب است در این واردات و یا صادرات استفاده شود نه اینکه بخواهند به شکل انحصاری چند شرکت را برگزینند و بخواهند با آنها در ارتباط باشند.

در همین حال وبسایت تابناک با اشاره به حمایت روحانی از عاملان ایجاد رانت 650 یورویی (3 هزار میلیارد تومانی) برای یک تاجر خاصی که ضمنا یکهزار میلیارد تومان بدهی معوقه بانکی دارد نوشت: لحن و چگونگی حمایت روحانی از وزیر صنایع در موضوع پرونده 650 میلیون یورویی که دیوان محاسبات بر این باور است، در آن اعطای امتیاز اتفاق افتاده و تاجر درگیر در آن به واسطه امتیازهای اعطایی، سود چشمگیر اقتصادی برده است، نشان داد که حمایت روحانی از مدیران خود تا چه میزان شبیه روشی است که احمدی‌نژاد پیش گرفته بود.تابناک با بیان اینکه گمان نمی‌رفت روحانی حاضر باشد با چنین روشی به حمایت از مدیران خود بپردازد افزود: از این روش، هر دو رئیس‌جمهوری قبلی و فعلی بر پاک بودن مدیران خود تاکید دارند و هر دو مسائل مطرح را تلاش برای لکه‌دار کردن چهره دولت دانستند.یادآور می‌شود اقدام رئیس‌جمهور از وزارت صنعت در ماجرای  رانت مورد اشاره در حالی است که وزیر صنعت به دنبال اظهارنظر سخنگوی دولت مبنی بر اینکه «رئیس‌جمهور از گران شدن خودرو توسط شورای رقابت مکدر شد» گفته بود کسانی اطلاعات غلط به رئیس‌جمهور داده‌اند!

از که بریدی و با که پیوستی؟!

حمایت مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی از سران و عوامل فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 با استقبال گسترده رسانه‌های بیگانه و سایت‌های وابسته به گروهک‌های ضد انقلاب روبه‌رو شد که ضمن تقدیر از مسیح مهاجری، اظهارات وی را شجاعانه! قلمداد کردند.در مراسمی که روز شنبه 18 مرداد ماه به مناسبت سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار در برج میلاد برپا شد، و با استقبال بسیار اندک خبرنگاران همراه بود، برخی از حامیان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 فرصت را غنیمت شمرده و با نادیده گرفتن وطن‌فروشی و جنایات شرم‌آور سران و عوامل فتنه به حمایت از آنان پرداخته و یکطرفه داد سخن دادند!یکی از سخنرانان این مراسم آقای مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی بود که بدون اشاره به ظلم بزرگ و آشکار سران فتنه و اسناد فراوان و غیرقابل انکاری که از پادویی ذلت‌بار آنان برای مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس در دست است، به تجلیل از آنان پرداخت و توضیح نداد که چگونه در کسوت یک روحانی می‌تواند و به خود اجازه می‌دهد از کسانی که واژه «مفسد فی‌الارض» فقط گویای بخشی از خیانت آشکار آنان به اسلام و انقلاب و امام است، حمایت کند؟! و این پرسش را نیز بی‌پاسخ گذاشت که ادعای پیروی ایشان از امام راحل(ره) با حمایت چند سال اخیر وی از اصحاب و سران فتنه 88 چگونه قابل قبول است؟

آیا سران فتنه 88 و عوامل میدانی آنها، به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اهانت نکردند؟ روز قدس به نفع اسرائیل شعار ندادند؟ روز 13 آبان به حمایت از آمریکا عربده نکشیدند؟ به ساحت ملکوتی امام راحل(ره) اهانت نکردند؟ و تصویر مبارک ایشان را پاره پاره و لگدمال نکردند؟ آشکارا از فرمول دیکته شده مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران پیروی نکردند؟ آیا با منافقین، بهایی‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، گروهک‌های کومله، دموکرات، پژاک، عبدالمالک ریگی دست به ائتلاف آشکار و بی‌پرده نزدند؟! فلان خانم چادری را به جرم این که چادر بر سر دارد و حامی اسلام و انقلاب است، با اسلحه سرد و گرم مورد حمله قرار ندادند؟ فریاد مرگ بر بسیجی! سر ندادند؟ مسجد را به آتش نکشیدند؟ فلان بسیجی موتورسوار را با قمه تکه پاره نکردند؟ فلان مرد دارای محاسن را وادار به سر دادن شعار مرگ بر ... نکردند؟ و هنگامی که از این شعار خودداری کرد، آیا او را در مقابل چشمان نگران و اشکبار همسر و فرزند خردسالش به قتل نرساندند؟ آیا نتانیاهو با افتخار! و آشکارا  از فتنه‌گران به عنوان «بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران» یاد نکرد؟ آیا اوباما، حمایت مالی و سیاسی از آشوبگران را یک هدف استراتژیک برای مقابله با ایران اسلامی معرفی نکرد؟ جرج بوش آنها را پیاده‌نظام آمریکا در ایران معرفی نمی‌کرد؟ آیا تمامی دشمنان اسلام و انقلاب و امام و ایران در حمایت آشکار از سران فتنه به میدان نیامدند؟

آیا شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» سر ندادند؟ کدامیک از این جنایات بی‌شرمانه قابل انکار است؟ آقای مهاجری اصرار دارد از مهندس موسوی با عنوان نخست‌وزیر دوران امام(ره) یاد کند و تعجب‌آور است که توضیح نمی‌دهد مگر «شریح»، قاضی دوران امام علی علیه‌السلام نبود؟ و مگر به قول حضرت امام(ره)، میزان حال فعلی افراد نیست؟ باید خطاب به آقای مهاجری گفت؛
به قول دشمن پیمان دوست بگسستی
ببین که از که بریدی و با که پیوستی؟

اعتراف نتانیاهو به شکست! با جنگ نمی‌توانیم مسئله‌ای را حل کنیم

رادیو رژیم صهیونیستی با اعتراف به شکست اسرائیل در عملیات نظامی علیه غزه اعلام کرد، اعتراض‌ها در اسرائیل به وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش این رژیم اوج گرفته که چرا نتوانسته‌اند جنگ را به سر ببرند و امنیت منطقه جنوب را تامین کنند.رادیو اسرائیل گفت: در اسرائیل برخی از شخصیت‌ها از ژنرال ذخیره موشه یعلون وزیر دفاع و نیز از ارتشبد بنی‌گانتس رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، انتقاد کرده‌اند که چرا در حالی که هنوز توافق بر سر خاتمه این بحران جنگی به دست نیامده در روزهای قبل به ساکنان مردم در جنوب گفته بودند که «امنیت بازگشته و اگر از شهرهای خود رفته‌اند، می‌توانند با آسودگی به محل زندگی خود بازگردند». شهردار شهر جنوبی «سدروت»، شهری که در این بحران شاهد صدها راکت از میان حدود سه هزار و پانصد راکت شلیک شده به اسرائیل بوده، از این دو مقام بلندپایه امنیتی و نظامی انتقاد کرد. در کنار شهردار «سدروت» شمار دیگری از مقامات و رسانه‌ها از ژنرال یعلون و ارتشبد گانتس انتقاد کردند و گفتند آن دو جان مردم را به خطر انداختند و نتوانستند تشخیص دهند که حماس راکت‌اندازی را تجدید می‌کنند. بر اساس نظرسنجی‌ها، شهروندان اسرائیل و به ویژه ساکنان شهرک‌های پیرامونی غزه می‌گویند که نمی‌خواهند ادامه این وضع را تحمل کنند.

این خبر در حقیقت اعتراف به دروغ بودن مواضع اولیه کسانی چون نتانیاهو است که مدعی بودند توانسته قدرت مقاومت را منکوب کنند و به اهداف شروع جنگ دست یابند. رادیو اسرائیل در ادامه گزارش خود خبر دیگری را هم داد و گفت: «نتانیاهو پنج‌شنبه به فاکس‌نیوز گفته بود، هیچ اطمینانی وجود ندارد که غائله پایان یافته باشد او بعید ندانست که هنوز تونل‌های شناخته نشده‌ای وجود دارد که حماس از غزه به خاک اسرائیل و به داخل آبادی‌ها حفر کرده است. نتانیاهو در این مصاحبه تاکید کرد که با جنگ نمی‌توان مسئله‌ای را حل کرد و لازم است به تلاش‌های دیپلماتیک دست بزنیم»!رادیو رژیم صهیونیستی همچنین تصریح کرد: هیچ چشم‌اندازی برای پایان جنگ وجود ندارد. حماس بدین ترتیب می‌خواهد اوضاع را برای اسرائیل به وخامت بکشاند و به خواسته‌های خود در مذاکرات قاهره برسد.

تبدیل فردو به مرکز تحقیقاتی آرزوی برآورده نشدنی آمریکا

مشاور سابق دولت آمریکا می‌گوید لغو تحریم‌ها علیه ایران به توافق جامع نیاز دارد که ضمن آن فعالیت‌های تاسیسات فردو تعلیق می‌شود.
رابرت اینهورن در مصاحبه با نشریه صهیونیستی جوییش ویک گفت: در مذاکرات هسته‌ای در برخی از موضوعات عمده پیشرفت صورت گرفته است. یکی ازمشکلات بزرگ مربوط به رآکتور اراک بود که به اعتقاد آمریکا، برای تولید پلوتونیوم مورد استفاده در سلاح‌های هسته‌ای ایجاد شده است.وی افزود: «به نظر می‌رسد توافقی برای طراحی دوباره این رآکتور صورت گرفته باشد تا مقدار پلوتونیوم تولیدی آن به حدی کاهش پیدا کند که قابل استفاده در برنامه سلاح‌های هسته‌ای نباشد.»آینهورن که عضو مرکز اطلاعات و امنیت قرن 21 در مؤسسه بروکینگز است، افزود: «پیشرفت دیگری که در مذاکرات حاصل شده است، به تاسیسات غنی‌سازی فردو مربوط می‌شود.

وی گفت: ایده‌آل این بود که فردو تعطیل شود اما ظاهراً توافقی برای ایجاد تغییر در هدف این تاسیسات و معلق کردن تمامی فعالیت‌های غنی‌سازی آن صورت گرفته است.» آینهورن افزود: «ایران واقعاً می‌خواهد به یک توافق در این زمینه برسد تا تحریم‌ها برچیده شوند. این موضوع دلیل اصلی این کشور برای شرکت درگفت‌وگوها است.»وی در پاسخ به پرسشی درباره تغییرات حاصل شده پس از کاهش تحریم‌ها براساس توافق موقت، گفت:‌ «نخست وزیر اسرائیل نگران این موضوع بود که توافق موقت چنان انگیزه‌ای به جامعه تجاری در سراسر جهان ببخشد که از سرگیری تجارت با ایران را کلید بزند. اما مشخص شد که شرکت‌ها محتاط و منتظر یک توافق کامل و پایانی هستند. بنابراین، ایرانی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه برچیده شدن کامل تحریم‌ها، دستیابی به یک توافق جامع است.»این مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که در عین حال تاکید کرد فعلاً شکاف‌ها در مذاکرات بسیار عمیق است در همین حال وب‌سایت رجانیوز ضمن تحلیلی نوشت: مذاکرات کارشناسی میان عراقچی و شرمن در حالی در ژنو برگزار شده است که با گذشت حدود دو هفته از اظهارات اخیر معاون وزیر امور خارجه آمریکا در کنگره، هیچ یک از مقامات وزارت امور خارجه این اظهارات را تکذیب نکردند.

در حالی که وندی‌ شرمن در اظهاراتی در کنگره، ادعاهای جدیدی درباره برنامه هسته‌ای ایران از جمله تاسیسات فردو مطرح کرده است وزیر امور خارجه ایران و معاونان وی تاکنون این اظهارات را تکذیب نکردند.شرمن دو هفته پیش هنگامی که یکی از سناتورها از وی پرسید:‌«جان کری اخیراً گفته است که تاسیسات فردو دیگر برای غنی‌سازی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. به نظر شما ایران از چنین تاسیساتی با این ساختار خاص چه استفاده‌ای خواهد کرد؟، گفت: ما در مذاکرات به این نتیجه رسیده‌ایم که تنها از سایت نطنز برای غنی‌سازی استفاده شود و درباره آینده فردو در حال مذاکره هستیم.»چند ساعت پس از انتشار این خبر خبری در خبرگزاری‌ها با تیتر «تکذیب اظهارات شرمن توسط عراقچی» منتشر شد، که در این خبر به نقل از عباس عراقچی آمده بود:‌هنوز هیچ توافقی در هیچ یک از موضوعات مورد مذاکره، از جمله در خصوص اراک و فردو به دست نیامده و اختلافات همچنان باقی است. اما با رجوع به سخنان وندی شرمن مشخص می‌شود که معاون وزیر امور خارجه آمریکا هیچ گاه مدعی «توافق» درباره فردو و اراک نشده است، بلکه وی نیز همانند عراقچی گفته است درباره «فردو در حال مذاکره هستیم» اما آنچه که عراقچی نسبت به آن سکوت کرده، توافق درباره غنی‌سازی در نطنز به عنوان تنها تاسیساتی که حق غنی سازی دارد، می‌باشد. شرمن در این باره گفته است «در مذاکرات به این نتیجه رسیده‌ایم که تنها از سایت نطنز برای غنی‌سازی استفاده شود.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">