پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

عصر آبادان :در حالی که غزه با مردانگی تمامی جلوی ارتش عنکبوتی صهیونیسم ایستادگی می کرد جریان ذلت در رویای تحقق معادله جدید خود بود اما ایستادگی غزه واماندگانی سیاسی این جریان را نشان داد .این یک تحلیل دقیق از خواب آشفته جریان ذلت منطقه ای است که رهبری آن را آل سعود بر عهده دارد.

پس از حوادث سوریه و با دخالت جریان ذلت تحت پوشش نفاق گونه ای باعث گردید برخی از جریانهای سیاسی فلسطین دچار اشتباه محاسباتی سیاسی در مورد فتنه سوریه شوند و اقدام به گرفتن مواضع مخالف با بینش سیاسی خود شدند غافل از آنکه کل حوادث سوریه به علت حمایت سوریه از آنان طراحی شده بود.
این جریان سیاسی با پیروزی مرسی گمان می کرد قاهره پایتخت اصلی مقاومت می شود در حالی که مرسی نیز ضمن غفلت سیاسی ، باعث انقلاب نظامی علیه خود گردید.
سقوط مرسی و تنش بین این جریان با حکومت سوریه دو عامل مهم برای تضعیف موقعیت سیاسی این جریان به حساب می آمد.  این دو عامل به نظر جریان ذلت ، موقعیتی حیاتی را برای نابودی مقاومت ایجاد می کند غافل از آنکه جریان مقاومت در منطقه هیچ وقت چنین نگاهی را به قضیه فلسطین ندارد.
حمایت بشار الاسد از مقاومت در روزهای آغازین نبرد و حمایت گسترده ایران و حزب الله تحلیل های سیاسی آن ها را به سرابی بیش تبدیل نکرد.
این حمایت های گسترده برای مصر ، عربستان، ترکیه و قطر غیر قابل پیش بینی بود آنان گمان می کردند فتنه سوریه که خود از ادوات تحمیلی این فتنه بودند باعث جدایی جریان مقاومت باشد لذا در آغاز تجاوز صهیونیست ها ،هیچ خبری از پیام ملک عبدالله نبود.
مصر هم با فرعون صفتی تمام نشدنی، گذرگاه رفح را بست تا شریک صهیونستها شود وبجای ایستادن در کنار فلسطینیان با طرح آتش بس خود را میانجیگر بین صهیونست ها و فلسطینیان معرفی کرد و حتی شکری وزیر خارجه مصر در عباراتی صریح ، حماس را مسئول ادامه کشتار فلسطینیان دانست!
ترکیه و قطر که خود را با نفاق داعیه حمایت از مقاومت جا زده بودند کم کم با روشن شدن استواری جریان مقاومت و حمایت گسترده آن از غزه خود را در صف بازندگان دیدند آنان در کنار ملک عبداللله و السیسی گمان میکردند که اوضاع منطقه تغییر کرده و جریان مقاومت از بین رفته اما غزه درس محکمی به آنان آموخت.
اما چرایی نگارش متن پیام ملک عبدالله به این شیوه پاسخ خطرناکی دارد در تمام متن پیام به گسترش تروریسم در منطقه اشاره نمود وتنها از تجاوز صهیونیستها با یک عبارت کوچک یاد کرد .
در این پیام هیچ کلمه ای در حمایت از غزه یا ذکر عنوان مقاومت نیامده است همچنین  هیچ عبارتی در محکوم کردن تجاوز صهیونیست ها ذکر نشده بود . در جای جای پیام سعی شده مقاومت غزه را هم ردیف داعش و النصره که خود ایجاد کرده بود قرار دهد. و طوری وانماید که مسول تمام این حوادث منطقه همین جریانات هستند
اما جدای از مضمون خطرناک متن پیام ملک عبدالله باید گفت نگارش آن خود دلیلی است بر کابوس جریان ذلت که با پریشانی شاهد پایداری جریان مقاومت بعد از فتنه سوریه و تاسیس و ساماندهی داعش و… بودند. جریان مقاومت پیروزی حقیقی معادله غزه است لذ ملک عبدالله برای جلوگیری از روشن شدن ابعاد شکست اقدام به صدور این پیام نمود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">