پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

شیخ فضل الله، شهیدی که باید از او درس بصیرت آموخت

بصیر | شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸ ب.ظ

شیخ فضل الله، شهیدی که باید از او درس بصیرت آموخت

با تامل در انقلاب مشروطه و اتفاقات آن این نکته بدست می آید که آسیب شناسی این جریان میتواند از آسیبهای احتمالی به انقلاب نیز کمک کند، ضمن اینکه اقدامات دشمن نیز در بسیاری از بخشها در مقابل انقلاب اسلامی تکرار همان نقشه های دوران مشروطه است .

گروه سیاسی شاخص؛ یازدهم مرداد ماه سال1288 اتفاقی در ایران رقم خورد که باور آن برای بسیاری سخت و دشورار بوده و هست، شیخ فضل الله نوری ، مجتهد و عالمی که از مدافعان اصلی مشروطه بود، در دادگاه مشروطه خواهان محکوم به مخالفت با مجلس مردمی !!! شده و بدست مشروطه خواهان اعدام شد. عالمی که نماینده ی تام الاختیار میرزای شیرازی در جریان نهضت تنباکو بوده و تا او لغو امتیاز را به میرزا خبر نداد سایر خبرها موجب لغو فتوا توسط آن عالم بزرگوار نشد.

تابلوی مشروطه دارای زوایا و ابعادی است که انقلاب اسلامی در تشکیل خود توسط معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (س) با بصیرت بینظیر خود از آن بهره گرفتند و مقام معظم رهبری نیز دقت در آن وحوادث و رخداد های آنرا لازم دانسته اند. با تامل در انقلاب مشروطه و اتفاقات آن این نکته بدست می آید که آسیب شناسی این جریان میتواند از آسیبهای احتمالی به انقلاب نیز کمک کند ، ضمن اینکه اقدامات دشمن نیز در بسیاری از بخشها در مقابل انقلاب اسلامی تکرار همان نقشه های دوران مشروطه است .

وقایعی که منجر به شهادت شیخ فضل الله شد را میتوان در چند بند خلاصه نمود:

- نفوذ جریانی از افراد که  شیفته و یا مرعوب غرب بودند در دستگاههای تصمیم گیر جریان مشروطه

- ایجاد تفرقه بین جریانهای اصیل انقلاب مشروطه و بزرگان انقلاب

- غفلت بخشی از بزرگان و تنها ماندن بخشی دیگر در مواجهه با جریان نفوذی

- اعتماد بخش عمده ای از بزرگان به جریان منافقانه ی به ظاهر روشنفکر

- غفلت از توطئه های دشمنان خارجی


امروز در انقلاب اسلامی نیز لازم است با هوشیاری و دقت از ابتلا به این آسیبها مراقبت نمود . گرچه دشمن از برخی ازشیوه های فوق استفاده کرده و در بعضی موارد گاهی موفقیتهایی نیز بدست آورده است لیکن ضروری است نیروهای پایبند به آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی با چشمانی بیدار و فکری آگاه رد پای دشمن را کشف و او را رسوا نمایند. برخی از اقدامات دشمن که الگویی مشابه با دوران مشروطه را دارد به شرح ذیل می باشد:

-تشکیل احزابی متشکل از افرادی که دارای ظاهر دینی بوده و در امور اجرایی و مسئولیتهای محوله کاملا سکولار و با متدهای غربی اقدام میکنند ، این جریان هراز چندگاهی در بخشهایی  از نظام، مسئولیتهایی را بر عهده گرفته و به دلیل نوع عملکرد غربگرایانه ی خود در تقابل با ملت قرار میگیرد، از ویژگیهای این جریان تسلیم در برابر غرب ، بزرگ بینی قدرت غرب و کوچک انگاری توان داخلی میباشد، اصرار به واردات و بدبینی به شبکه تولید داخلی نیز ازشیوه های این دیدگاه می باشد.

-سابقه سازیهای جعلی و تخریب چهره های اصیل انقلاب به ویژه علمای طراز اول که همواره پشتوانه اصلی نظام بوده اند با تمسک به انواع شایعات و دروغ پردازیها نیز از جمله اقدامات دیگر دشمن میباشد. برنامه صفحه آخر شبکه ماهواره ای VOA  را شاید بتوان یکی از فعالترین ابزارها در این بخش دانست.

- غفلت بخشی از بزرگان و خواص در تبعیت و اظهار نظر به موقع در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری آسیبی است که گاهی انقلاب دچار آن شده است ، هر چند به لطف خدا و به همت عامه ی مردم که آگاه و هوشیارند این اتفاق صدمه ی جدی به نظام وارد  نکرده است لیکن به هر صورت آسیبی است که باید از آن جلوگیری نمود ، سکوت طولانی مدت و تعجب بر انگیز برخی از خواص در فتنه 88 مثالی برای این موضوع می باشد.

- و بالاخره مقابله با نهاد مهم و اثرگذار شورای نگهبان تبلور مقابله با اندیشه ی مشروعه بودن نهضت مشروطه توسط شهید راه بصیرت شیخ فضل الله نوری می باشد.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ، امروز بعنوان محور ایستادگی در برابر نظام استعماری و سلطه یقینا هر روز از سوی دشمنانی که منافع خود را توسط ایران و انقلاب در خطر میبینند مورد تهاجم و هجمه قرار میگیرد ، تابلوهایی مانند انقلاب مشروطه میتواند بعنوان ابزاری مهم در کشف و خنثی سازی این هجمه ها بکارگرفته شود، و البته لازمه ی این موضوع مطالعه دقیق و تحلیلی موضوعاتی از این دست توسط جوانان مدافع ارزشهای انقلاب اسلامی است.




نظرات  (۱)

  • عرفان اقوامی
  • آموزش تصویری زیرنویس کردن فیلم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">