پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

javadoleme.blog.ir@chmail.ir
پایگاه مجازی حضرت جوادالائمه(ع)

*اطاعــیـــه مـــهـــــم *

این سایت به هیچ نهاد و مراکزدولتی و غیر دولتی وابستگی ندارد و کاملا شخصی می باشد
مدیر

************************
*ریز نوشت*

توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین(ع) و شهید شدند؛ مقدس ها استخاره کردند، استخاره هاشون بد اومد!
[مرحوم آیت الله مجتهدی]
************************
*ریزنوشت2*

دکتر روحانی:
یکی از درس های کربلا "تعامل سازنده" بود.

قال حسین علیه السلام:
مثلی لا یبایع مثل یزید.
مثل من، هیچ معامله ای با مثل یزید ندارد.
************************
*روزنوشت*
خدا کند آن ها که درس مذاکره از حماسه ی کربلا گرفته اند، از آب ننوشیدن حضرت ابوالفضل(ع) درس تعطیلی آب سنگین اراک را نگیرند...

پیام های کوتاه
تبلیغات
نویسندگان
پیوندها

سخنرانی دکتر سعید جلیلی در کرمان:

بصیر | دوشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۶ ق.ظ
سخنرانی دکتر سعید جلیلی در کرمان:
رهبر انقلاب در جزئیات مذاکرات دخالت نمی‎کنند/ سوخت 20 درصد، رادیو داروی 850 هزار بیمار ایرانی را تامین کرد

گروه سیاسی: دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی گفت: کسانی که امروز با ما صحبت می‌کنند، کسانی هستند که در جنگ تحمیلی علیه ایران از صدام پشتیبانی کرده‌اند.

به گزارش رجانیوز به نقل از ایسنا، سعید جلیلی در همایش مردم انقلابی کرمان با اشاره به گفتمان انقلاب اسلامی اظهار کرد: اگر بخواهیم تبیینی از گفتمان انقلاب اسلامی داشته باشیم، باید بدانیم این گفتمان در یک محیط ملی، منطقه‌یی و بین‌المللی مطرح شده و در یک خلاء مطرح نشده است. باید مختصات این محیط‌ها را به خوبی بدانیم تا بفهمیم این گفتمان چه جایگاهی دارد.
 
 ادامه مطلب...

او تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی یک سابقه حداقل 50 ساله دارد و در یک محیط بین‌المللی مطرح شد، در شرایطی که یک گفتمان دیگر در جهان در حال شکل گرفتن و تثبیت بود. سال 42 شمسی (1963میلادی) زمانی که یک مناسبات جدید در دنیا در حال شکل گرفتن بود و برخی قدرت‌های جهانی برای خود امتیازاتی را تعریف کرده و فارغ از این مسائل، نمی‌گذاشتند جهان شکل بگیرد، گفتمان انقلاب اسلامی مطرح شد.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: این مناسبات مناسباتی نبود که براساس دموکراسی و عدالت شکل گرفته باشد بلکه براساس قدرت شکل گرفته بودند و مبنای آن منطق زور و استکبار بود و انحصاراتی را در صحنه بین‌الملل ایجاد کردند که تا امروز هم وجود دارد. در اقتصاد نیز همین کار را کرده‌اند که تا امروز تداوم داشته است و به خودشان اجازه می‌دهند که راجع به برخی مفاهیم و روابط تصمیم بگیرند و اگر احساس کنند منافع‌شان در رابطه با کشور دیگر تامین نمی‌شود، به صراحت بیان می‌کنند.
 
جلیلی خاطرنشان کرد: در یک بررسی مشخص شده که آمریکا تاکنون بیش از 70 کشور را در مقاطعی و به دلیل منافع خود مورد تحریم قرار داده است.
 
وی ادامه داد: این قدرت‌هایی که شعار دموکراسی می‌دهند، می‌گویند مدل سیاسی را نیز ما باید تعریف کنیم. دموکراسی زمانی معنا دارد که نتیجه آن با منافع ما هم‌خوانی داشته باشد و این مسائل عین اظهارات خودشان است. کشوری که سلاح هسته‌ای دارد مدعی می‌شود که باید خلع سلاح هسته‌ای فلان کشور صورت بگیرد، آن‌ها ابتدایی‌ترین اصول دموکراسی را نادیده می‌گیرند و از طرف دیگر مدعی دموکراسی می‌شوند. شعار اقتصاد آزاد می‌دهند و از سوی دیگر مراودات معمولی تجاری دو کشور را تحریم کرده و تهدید به مجازات می‌کنند.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: در این فضای بین‌المللی باید گفتمان انقلاب اسلامی را تحلیل کنیم. می‌شود به دو صورت با این مساله مواجه شد؛ کسانی به این فضا رضایت داده و بپذیرند و کسانی که مخالفت کنند. انقلاب اسلامی در این فضا شکل گرفته و نگاه خود را بیان کرده و در این زمان، قدرت‌های استکباری از انقلاب استقبال نکرده و بلکه به تقابل با آن برخواستند زیرا انقلابی پیدا شد که فقط استبداد شاه را هدف قرار نداد بلکه پشتیبانان این استبداد را هدف قرار داد و می‌خواست مستقل و آزاد باشد و نگاه خود را محقق کند.
 
جلیلی اظهار کرد: کسانی که امروز با ما صحبت می‌کنند، کسانی هستند که در جنگ تحمیلی علیه ایران از صدام پشتیبانی کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند در این رویارویی، پیروزی را بر قدرت‌های استکباری تحمیل کند و اگر ویژگی‌های این گفتمان و مسیر را ندانیم، ممکن است در ادامه مسیر دچار اشتباه بشویم.
 
جلیلی با بیان این که مردم انتخاب کننده هستند نه کلوپ‌های قدرت و ثروت، افزود: انتخابات سال گذشته که مقام معظم رهبری از آن به عنوان حماسه سیاسی یاد کردند، ابطالی بود بر اتهاماتی که آن‌ها به جمهوری اسلامی می‌زدند. فضایی که این قدرت‌ها خواسته‌اند در سطح بین‌المللی غالب کنند، در حال شکستن است و ما در رسیدن به خواسته‌های‌مان موفق بوده‌ایم برای این که انقلاب اسلامی در مفهوم قدرت یک معنای جدید وارد و مناسبات قدرت را عوض کرد و نشان داد این موضوع مختص به ایران نیست و هر جا که شکل بگیرد، مناسبات عوض می‌شود و آزادی جنوب لبنان و جنگ‌های 33 و 22 روزه رخ می‌دهد.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر آن‌ها نمی‌توانند موفق شوند، به دلیل این است که در محاسبات‌شان روستای گنجان را نمی‌گنجانند، روستایی در شهرستان "رابر" که 700 نفر جمعیت و 70 شهید دارد و همین امر معادلات را در صحنه بین‌المللی به هم می‌زند. این مقاومت مردم گنجان برای از دست ندادن یک وجب خاک در دفاع مقدس بود نه این که بعد از 70 سال بگویند بمباران هسته‌ای حق ما بوده. همین امر تفاوت گفتمان انقلاب اسلامی است. این همان فرهنگی است که مقاومت و قدرت را شکل می‌دهد و امروز غربی‌ها می‌گویند ایران به عنوان قدرت منطقه‌یی انکارناپذیر است و بالاترین مقامات رسمی ایالات متحده این مساله را بیان می‌کنند.
 
او بیان کرد: باید به داشته‌های خودمان توجه کنیم. آن‌ها همه کار می‌کنند و حتی حاضر به طرفداری از تروریست‌ها می‌شوند اما اعلام می‌کنند تا زمانی که ژنرال قاسم سلیمانی هست، موفق نمی‌شویم. امروز حاج قاسم سلیمانی افتخار جهان اسلام است و پدر ایشان دلیل وجود این فرزند پرافتخار را اعتقاد به لقمه حلال و مد نظر قرار دادن خدا در مبارزه با ظلم بیان می‌کند. این مسائل نشان می‌دهد اگر کسانی با ایمان به خدا در عرصه سیاست و اجتماع پا بگذارند بسیاری عرصه‌ها شکل گرفته و حماسه‌ها مانند حماسه سیاسی ایجاد می‌شود و در این شرایط دغدغه دشمنان این می‌شود که ژنرال سلیمانی کجاست؟
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: نگرانی آن‌ها این نیست که گفتمان انقلاب اسلامی تنها مقاومت کرده، بلکه نگرانی‌شان این است که این گفتمان پیشرفت هم داشته و به سمت یک تمدن جدید حرکت می‌کند.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی آزادی را به گونه‌ای دیگر تعریف کرده و می‌گوید زمانی به آزادی می‌رسی که در مقابل هوای نفس خود بایستی و این تنها برای مفهوم قدرت و دموکراسی تعریف جدید نمی‌آورد بلکه معنای واقعی آزادی و تعالی را به دنبال دارد. قدرت‌های استکباری در مقابله با جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند زیرا می‌دانند اگر آزادی در معنای واقعی خود محقق شود، جایی برای مستکبران نمی‌ماند زیرا در این صورت استقلال و آزادی واقعی به‌دنبال دارد؛ لذا در این زمینه صدها کانال ماهواره‌یی راه‌اندازی می‌کنند که ما را اسیر تعلقات مادی کنند. همه کارهای قدرت‌های استکباری برای به اسارت کشیدن است، با تزویر به اسم آزادی.
 
 
جلیلی تصریح کرد: در موضوع هسته‌ای، مقاومت ملت ما دفاع از علم و پیشرفت بود و انقلاب اسلامی با همه توان پشت سر پیشرفت علم ایستاد و آن‌ها می‌بینند انقلاب اسلامی انحصار علمی را قبول ندارد و اندیشه‌اش این است که شهید شهریاری را معرفی می‌کند که بدون یک ریال مطالبه جلوی قدرت‌های استکباری بایستد.
 
او ادامه داد: سوخت 20 درصد را برای این تولید کردیم که در آن سال 850 هزار بیمار در کشور وجود داشت که لازمه تولید داروی‌شان تولید سوخت 20 درصد بود و قدرت‌های استکباری به خاطر این نیاز از ما باج‌خواهی کردند. شهید شهریاری در کم‌تر از دو سال فن‌آوری سوخت و تبدیل به صفحات سوخت را ایجاد کرد و دشمنان نگران غنی‌سازی چنین نیروهایی هستند که در حال شکل دادن تمدن جدید‌اند.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که مختصات انقلاب اسلامی این است که می‌تواند در این عرصه‌ها ایستادگی و کار کند، اظهار کرد: ویژگی ممتاز گفتمان انقلاب اسلامی این است که در تمدن ترسیم شده به این مسائل اکتفا نکرده و مفاهیم جدیدی را وارد می‌کند. هدف این است که علاوه بر پیشرفت‌ها، مواردی را وارد می‌کند که مناسبات را دچار تحول خواهد کرد و در تعریف آزادی مفاهیمی را ارائه می‌دهد که تعالی بخشیده و در قدرت نیز موجب تحول در مناسبات می‌شود. تفاوت گفتمان انقلاب اسلامی در گستره‌ای است که برای هستی قائل است و این‌جاست که هدایت در بحث انقلاب اسلامی به عنوان کار ویژه مطرح می‌شود و نیاز انسان را به لایتناهی تامین می‌کند و دشمنان از این مساله احساس نگرانی می‌کنند.
 
وی گفت: شجره طیبه انقلاب شکل گرفته و هر روز میوه‌های آن به شکل جدید بروز می‌دهد اما دشمن تلاش می‌کند که ما متوجه این قدرت و ظرفیت بزرگ نشده و دچار کفران نعمت شویم. اگر دچار کفران این نعمت شویم، چنین فرصت بزرگی را برای پیشرفت و تعالی کشور در همه ابعاد از دست می‌دهیم.
 
او بیان کرد: امروز ملت ما توانسته گفتمانی را مبتنی بر قرآن و اهل بیت علیهم السلام پیدا کند که تبلور آن در ولایت فقیه است و قدرت‌های استکباری می‌دانند، ظرفیت انقلاب از جای دیگر شکل گرفته و پناهگاهی امن است.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم همه ما بتوانیم به وظیفه خود در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی که یک فرصت بی‌بدیل برای کشور و منطقه است، با وحدت و همبستگی حول محور ولایت در جهت اهداف بزرگ و رسیدن به تمدن اسلامی عمل کنیم.
 
 
وی تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری امروز ما در یک پیچ تاریخی و سیر صعودی قرار داریم و دشمنان ما به اذعان خودشان در سیر نزولی هستند و ان‌شاءالله با نگاه انقلاب اسلامی که به قله‌ها نگاه می‌کند، بتوانیم وظیفه خود را ادا کرده و این حرکت بزرگ را به صاحبش امام زمان (عج) برسانیم.
 
رهبر انقلاب در جزئیات مذاکرات دخالت نمی کنند
 
دکتر جلیلی شامگاه چهارشنبه نیز در جلسه پرسش و پاسخ با اساتید حوزه و طلاب دینی کرمان، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره برای کارگزاران نظام کف و سقف‌هایی مشخص می‌کنند، اظهار کرد: در مسیر مذاکرات هسته‌ای نیز حد و حدودی برای تیم مذاکره کننده مشخص شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه دولت‌ها متناسب با نوع نگاه و سلیقه‌شان در بین این کف و سقف پرواز می‌کنند، افزود: ممکن است برخی‌ها از این کف و سقف خارج شوند که رهبری با رهنمودهای خودشان آنها را هدایت می‌کنند.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در 12 آبان سال گذشته فرمودند من در جزئیات مذاکرات وارد نمی‌شوم، گفت: طبق نظر معظم له، باید دولت دو اصل را مدنظر قرار دهد که اصل اول عدم عقب نشینی از حقوق ملت و دوم ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی دشمنان در مذاکرات هسته‌ای است.  
 
جلیلی با تاکید بر اینکه طبق سفارش مقام معظم رهبری باید همه در راستای پیشرفت کشور تلاش کنند، تصریح کرد: نباید به هر بهانه‌ای فرصت‌ها را از دست داد.  وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس از عدم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی گلایه داشتند، اظهار کرد: معظم له در این دیدار فرمودند اقتصاد مقاومتی مورد تایید همه کارگزاران نظام است، اما در روند اجرایی شدن با تاخیر مواجه است.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود، گفت: طبق قرمایش مقام معظم رهبری می‌توان تحریم‌ها و مشکلات کشور را با ظرفیت‌های داخلی حل کرد.  جلیلی با تاکید بر اینکه رسانه‌های غرب با تمام توان علیه جمهوری اسلامی ایران جریان‌سازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های استکباری با سیاه‌نمایی، زیاده‌خواهی‌های خود را دنبال می‌کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">